Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddies extremely bad memory

Hej och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet. 
 
[Väderprognos]
En mycket kall och saknaden av solen idag gör det möjligt för en sådan ganska trist torsdag blandat med känslor från "the past" och inga vindar gör det även möjligt för att ett fint väder närmar sig sin närvaro.. Eller ja, det är så vi alla känner för det men hur egentligen när det är höst och snart vinter? Seriöst, är detta ens en väderprognos? Vem skriver egentligen? 
 
Det är dags att snacka minne och ni vet ju hur mitt minne fungerar nu vid det här laget? Om inte så kan jag ge er en liten förklaring på hur mitt minne ibland kan vara så extremt "kortvarigt".. 
Mitt minne eller rättare sagt min hjärna har aldrig varit "en av de perfekta" sorterna eftersom jag lätt glömmer bort saker som jag egentligen borde kunna komma ihåg ganska lätt. Eller ja, det beror ju på vad det är som skall kommas ihåg men vad jag vill komma till är att detta har varit problematiskt. Därför brukar jag ibland gå på rutiner där jag ställer in och säger att dessa saker ska till exempel aktiveras imorgon och att de andra sakerna får absolut inte göras och så vidare. Men när någon "stör" mig under en rutinspass så brukar jag bli frustrerad över det och klagar på det över att de inte ska lägga sig i eller röra mina värdesaker. Men ibland fungerar inte rutinerna och det är då som minnet egentligen borde fungera men det gör den verkligen inte. Det kan ta extremt lång tid för mig att komma ihåg vart jag till exempel lagt mina saker någonstans. Och att komma ihåg saker är aldrig det bästa...
 
Lite rörigt att kanske förstå poängen med mitt minne men vad jag vill säga här är att mitt minne är så dåligt... Så dåligt att ibland även jag förvånas så fruktansvärt att det blir pinsamt när man kommer ihåg sakerna och tänker efter senare att, just det... Och jag hatar den känslan så mycket.. Det är som om jag ofta har fel när jag egentligen borde ha haft rätt men när min hjärna inte vill samarbeta med mig och mina tankar, då blir det problematiskt... 
 
Ett kort inlägg idag. Försöker att lista ut på framtida topics och inlägg så dett får vara för idag. Imorgon är det som sagt fredag, bloggens favoritdag dessutom och då ska vi summer aveckan som gått. 
Ha en trevlig torsdagskväll!
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0