Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fakta: Eddiemans Fredagspub [Kategorin/Ämnet]

Ja men tjenare och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub! Eddies personliga blogg på nätet. 
Det är fredag också vilket indikerar på att det äntligen är dags för ett riktigt "fredagspub" inlägg. Men vad betyder det egentligen? 
Vi ska försöka undersöka lite vad denna blogg har för "riktig" historia och jag dessutom älskar det som jag skrivit om tidigare. Jag har påpekat tidigare om språket och hur det ändrat sig genom skrivandet och fem år är verkligen en stor skillnad. Det är en aning irriterande dock att läsa vissa artiklar som jag skrivit och som har ett sådant språk att det ibland är svårtolkad och svårbegriplig text. Det är bara tur att jag fått mer kunskap och kompetens i området idag och att jag kan se över det och reflektera. Det är väl meningen också men det är det som gör det hela så himla unikt. 
Foto: Eddiemans Fredagspub
Eddiemans Fredagspub, den allmänna informationen om bloggen finner ni här som jag nyligen skrivit och som tar upp allmänt om bloggen, varför och när den skapades plus lite historia kring det. Men ämnet "fredagspub" tas däremot inte upp och det är väl skillnaden i det hela. Vi tar upp fakta om bloggen, idag tar vi fakta om ämnet Fredagspub, min så unika kategori; Eddiemans Fredagspub. 

Så vad handlar denna unika kategori då om? För att leta reda på svaret kräver det att vi noggrant undersöker bloggens "gamla" arkiv och hittar en artikel som är skriven den 18 februari 2009 där ett utav kategorierna tas upp; "Meningen med Eddiemans Fredagspub är att jag sammanfattar veckan som gått med bilder, kommentarer och även ett blogginlägg med information och även ibland med humoristiska intryck." 
Idag har jag problem med att förstå meningen men jag ska försöka att översätta den noggrant för mig och för er kära läsare. Vad jag menade här var nog att jag sammanfattar veckan utförligt med bilder, kommentarer genom dessa blogginlägg. Men med humoristiska intryck? Jag vet inte vad jag menade där, jag antar att jag tar och skriver ihop en sammanfattning och med den sammanfattningen så konverterar jag den till något roligt samtidigt och får den vara mer humoristisk. Eller ja, det är så jag tolkat det men annars så har jag absolut inget annat svar till detta mysterium och det är konstigt eftersom det är jag själv som gjort detta till ett mysterium.. 
 
En viktig aspekt kring skapandet av denna kategori är att jag "alltid" har sagt att detta är ett projekt. Men så är inte fallet dock. Jag har blandat ihop två saker i det hela och en av de största orsakerna till att jag överhuvudtaget skapar bloggen, (vilket jag inte noterade på det förra inlägget) var att jag var extremt musikintresserad och dessutom också en beatboxare. Länken för er vidare till en artikel som dock inte berättar vad beatboxing är för något (vilket för övrigt måste påpekas att jag dessutom inte berättat eller förklarat vad beatboxing är överhuvudtaget vilket kan få er nya läsare att vara förvirrade men oroa er inte, det får bli i ett annat inlägg isåfall) utan istället berättar om den dagen då jag vart antagen till UKM (Ung-Kultur-Möts) Länsfestivalen i Köping år 2009 vilket jag kan sammanfatta med att det var en lyckad dag med många minnen. 
 
Som sagt, ett projekt har aldrig varit Eddiemans Fredagspub "syfte". Det som var projektet var själva beatboxing-kulturen och hur den hade påverkat mig och om jag kunde fortsätta den kulturen än idag vilket idag inte är fallet tyvärr på många olika nivåer och faktorer som gjorde det omöjligt att forstätta beatboxing. Dessutom hade jag det projektarbetet som ett skolprojket också för att redovsa den för den dåvarende klassen på den lokala gymnasieskolan i Arboga. Så det finns två sidor i det hela så för att enkelt säga det; nej, Eddiemans Fredagspub är inte "längre" ett projekt. Det är en liten kategori som helt enkelt handlar om som det jag sade innan; att jag sammanfattar veckan utförligt. 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0