Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fakta: Musica @ Heures

Då var det dags att snacka om bloggen igen och denna gång handlar det om en kategori som jag inte nämner alls idag på grund av dels den inaktivitet som befinner sig när det gäller kreativitet; musiken.

 Ahh yes, musiken, jag älskar musiken och det vet ni redan ju så varför rabbla om det igen? Eftersom det är en sådan otrolig känsla när man lyssnar på musiken och reflektera och minnas speciella händelser och ögonblick när man bara lyssnar på musik. Jag önskade dock att jag själv kunde spela ett instrument och på så vis njuta av musiken ännu mera och kanske blanda det med något som jag kunde förut, eller ja, jag kan det fortfarande men jag håller inte på med det längre och det är beatboxing.

 

Att detta repeteras ännu en gång bara visar vilket intresse som man har ibland när det gäller musiken och beatboxingen. Men problemet är som sagt, jag har avslutat med beatboxandet och det kanske jag har sagt tidigare ett antal gånger men jag ska försöka att göra en fördjupning kring ämnet men först ska jag nog berätta om vad beatboxing är för något innan jag beger mig in i fördjupningen och sedan det sorgliga avslutandet på en ”hobby” som man startade år 2004. Men för att prata om beatboxing och vad det är krävs ett annat inlägg som sagt och idag skulle vi diskutera om ett utav kategorierna som är i dvala eftersom inga inlägg eller publikationer om de ämnen existerar förutom ett snack om en genre som är populär i Latinamerika men inget mer och det har ju sina orsaker.

 

Syftet var ju att blanda ihop musiken med mitt beatboxande och den hobbyn skulle generera mer motivation och musikintresse och bäst av allt, folk. Men problemen har vi redan pratat om och därför ”dog” hela idén med att försöka hålla igång musikevents och kanske framtida föreläsningar. Därför är helt enkelt ”Musica @ Heures” helt värdelöst koncept eftersom varken jag eller någon i min familj (förutom lillsyrran) är musikkunniga eller har erfarenheter om att spela ett instrument (och datorprogram inkluderas inte). Och där förekommer ett annat problem som är YTTERLIGARE ett inlägg eftersom musik genererade från datorn är en hobby för min bror men vart får man höra dem? Det i en annan artikel som sagt.

 

Mycket som surrar kring Musica @ Heures är baserat på tidigare händelser och utnyttjande men idag är det som sagt, dött... Musica @ Heures indikerar på att musiken är på dygnet runt vilket även ordet ”heures” definition är ”timmar” på franska. Och som sagt, denna kategori skulle egentligen syfta på mitt musikintresse vars intresse är dött... Det enda jag kan göra idag är helt enkelt lyssna på musiken, njuta av den eufori som uppstår när man lyssnar på en riktigt bra låt och helt enkelt dansa också om man nu känner för det.

 

Anledningen till att jag inte tar bort kategorin är på grund av kanske i framtiden att jag lägger ut något om musiken men just nu ser det inte så ljust ut...

Ha en fortsatt trevlig lördag önskar jag er alla! 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0