Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Konstiga så kallade "Minor Problems" Version: 1.0

Hej och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet som handlar om precis vadsomhelst egentligen. Och det sena inlägget betyder bara en sak, Eddie har varit för "trött" att blogga. Och varför ska det vara ett bekymmer hela tiden för? Jag kanske borde infinna motivationen men den lägger jag mer på till studierna vilket är nog smart...
 
Vilken söndag vi hade igår eller hur? Solen sken, det var ganska småkyligt men det är typiskt hösten och de vackra höstfärgerna som syns överallt, ett tecken på att det är härliga tider. Det är egentligen nu som man ska ta det lugnt och njuta av naturen och miljön... Men det var också samtidigt en mycket konstig söndag.. 
 
Dagen spenderades hemma hela dagen men jag vart samtidigt informerad om mitt framtida möte med fritid & kulturnämnden nu på tisdag men problemet var att jag inte hade fått mina rapporter och avhandlingar via e-postklienterna och tro mig, jag har flera stycken och alla ska vara fungerade eftersom både min far och min bror bekräftade detta efter sökandet av mina rapporter. Egentligen för att vara riktigt ärlig så hade jag glömt bort att jag skulle få dem inskickade via mailen men det var dock inte bara problemet. Det andra var att jag hade även glömt datumet för det framtida mötet som nu är denna tisdag vilket jag var tvungen att fråga pappa om han kunde vidarebefodra dessa rapporter till min e-post... Men vänta lite nu.. Hur fick min far dessa rapporter? Det är där som mysteriet med e-posten börjar för mig... Vad jag har förstått så hade personen som hade uppgiften att skicka dessa rapporter till mig misslyckats med att skicka in rapporterna till min e-postklient. Och jag lovar, jag har markerat denna e-postadress så noga som fem gången tidigare till kommunen. Den finns även listad på kommunens hemsida så det BORDE egentligen inte vara några problem.. Men tydligen så förekommer det ibland problem och det måste man ta hand om så småningom men jag tycker själv att skicka e-post är det absolut självklara och enklaste sättet att skicka "brev" till en annan individ eller klient så jag tycker verkligen att det inte borde varit ett problem.. Pappa fick dessa rapporter istället eftersom personen i fråga hade tydligen kontaktat pappa två gånger eftersom jag var tydligen "okontaktbar". Det är det sekundära problemet, att jag är "okontaktbar." Jag fick ett samtal registrerat tidigare som jag kollade upp efter att det var ett kommunnummer från det lokala badhuset och eftersom jag dessutom var upptagen (jag var på toaletten och gjorde business) och kunde inte svara på samtalet. Jag trodde de hade ringt fel så jag gjorde ingenting mer åt det eftersom det är SÄLLAN jag får ett samtal från ett lokalt badhus.. Eller ja, det var så det numret verkade vara, registrerad till ett badhus... 
Foto: Mr. Vattenmelon
Men det var personen i fråga som hade ringt mig och ja, det gick ju inte så bra där heller så det sista alternativet var Eniro, att söka namn och nummer för personer och lyckligtvis var ju pappa "registrerad" där tydligen men jag då? Jodå, jag är registrerad på ett telefonnummer som är mitt då men adressen är ju ogiltig... Eller ja, den är ju helt fel. Och det andra namnet då? Jodå, det är min korrekta namn och adress fast UTAN TELEFONNUMMER. Nemen usch, kan någon fixa detta????? Det är ett problem som kan förekomma och jag vill inte att sådant förekommer igen eftersom jag blir då sur när teknologin, som ska vara avancerat, inte fungerar som det ska. 
 
Lyckligtvis fick jag mina rapporter till slut, extremt sent dock... Jag förstår inte hur man INTE kan skicka e-post till en annan e-postadress.. Och jag lovar, på universiteten och högskolor är de extremt noggranna med dessa informationer om att till exempel "skicka rapporterna till den korrekta e-postadressen, annars riskerar ni att inte bli godkända i kursen". Jag önskade man hade något liknande i detta fall. Så simpelt... 
 
Ha en fortsatt trevlig måndag förresten, kära läsare!! ^_^
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0