Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Konstiga så kallade "Minor Problems" Version: 2.0

Godkväll och välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet. 
En måndag passerar ännu förbi och här sitter jag, extremt trött men ska försöka hålla ut lite till eftersom jag inte får sova kortare än fem timmar, det vore förödande eftersom det var så jag gjorde igår och vaknade utav misstag klockan 02.00 på natten vilket inte alltid uppskattas... 
 
Jaha, fortfarande har vi små problem, inte minst hemma hos mig då men det verkar vara elektroniska just nu och en av de små irritationer som förekommer just nu är de samtal som jag får hela tiden från ett, vad jag antar är, ett företag som vill mig något.. Det verkar vara försäljare och boy... De är verkligen "persistent" men inte gör det mig något eftersom det program som brorsan installerade åt mig verkligen gör jobbet genom att blockera oönskade samtal, tyst också vilket är ett stort bonus. Vad som är problemet är dock notifikationsfältet som är överfullt med notiser från dessa samtal som blockeras och intervallen är mellan 10 - 20 minuter och de ringer och ringer och ringer... Ja, det är verkligen ett mysterium men också irriterande. Och varför ska jag drabbas av dessa samtal? Jag hatar att svara på enkäter via telefon och hatar dessutom att vara med i undersökningssyften via TELEFONSAMTAL alltså. Gör jag dem till exempel IRL så är det absolut inga problem. Det är bara det att jag hatar att svara dessa samtal just på telefon när man enkelt kan göra det via e-post och jag är extremt snabb på att svara via e-posten(*)
Foto: old school cellphone

Detta är dock som jag sa, ett utav de mindre problemen eller om man ens ska kalla detta fenomen för ett problem? Ja, det är en annan fråga men vad jag vill komma fram till är att just igår söndag så bombarderades jag av dessa samtal från 12.00 - 21.00 vilket indikerar på att de verkligen har hektiska schemaförhållanden och att de verkligen är desperata. Det är bara synd för jag kan inget leverera och inte heller är jag intresserad för den delen, så det är helt enkelt deras så kallade "loss". 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0