Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [Gällande April 2009]

April var en månad fylld med aktiviteter. Och tyvärr efter det nya kraven som man fått från Kommunen så har jag tyvärr inte så mycket tid till datorn och bloggandet och därför har det varit inaktivt här inne.
Men som sagt fick jag en chans idag den 8 maj 2009 som dessutom är en fredag och då är det ju Eddiemans FREDAGSPUB!.

[Det negativa]
Som sagt, aktiviteter och "achievements" kan man väl lugnt säga att man fick och upplevde. Men tyvärr också en del negativa saker inträffade också. Bland annat att det går extremt dåligt för en familjemedlem vilket är så himla tragiskt. Hur kunde det ske?
Och efter lilla Jennifers födelsedagskalas den 19 april utbröt det kaos i min familj och det var ju inte trevligt...
Och jag har märkt en sak... Allt negativt händer bara inom familjen... Hmm, allt tyder på att det är kaos i min familj nästan hela tiden och det är som jag sade till min käre bror. Att allt har en bas till det hela som orsakade denna kaos: Skilsmässan mellan mina föräldrar. Hade mina föräldrar älskat och levt tillsammans fortfarande just nu hade aldrig detta kaos ägt rum och vi skulle haft det extremt bra. Men tyvärr så funkade inte det och efter deras separation genomgick min bror en extrem Depression där pappa var tvungen att göra drastiska metoder för att få honom på G igen och det lyclades faktisktb men tyvärr inte till 100%.
Men det där är historia tyvärr, jag kan inte ändra det och hur kunde detta ske och ägt rum? Kunde inte någon stoppa detta? Och varför hände det? Det måste ju ha funnits någon eller något som kunde ha stoppat det.. Gahhhhhhhhh. Nej det gick inte tyvärr...

:(

[Det positiva]

För det första så vann jag UKM Arboga som ägde rum den 28 mars. Efter ett par veckor kom det fram ett beslut att jag kom vidare i Läns UKM i Köping där jag uppträdde som Eddieman den 25 april 2009. Efter den händelsen vann jag återigen UKM i Köping och jag kom vidare till Läns UKM i Skinnskatteberg där jag antagligen kommer att uppträda igen. Jag tror det är någongång i Juni.

Därefter vi slutet av april då var det Valborg och självklart firade man Valborg samt Kungens Födelsedag den unika dagen. Tyvärr hände det en rad massa negativa saker den dagen och jag tänker inte ta upp det.

Efter det så var det Första Maj - dagen där jag blev erbjuden av Socialdemokraterna i Arboga, att hålla en SSU-Fana där Arboga där vi gick igenom Arbogas Gator och vägar.

En månad tidigare ringde det från Västerås SSU där de erbjöd mig att jag skulle hålla ett Första Maj tal för Arboga och jag ställde upp til det också och jag tackar SSU-Västmanland, särksilt SSU-Västerås för det extremt fina arbetet. Tack så mycket!! Jag tackar även Simon Karlsson Alm!
Jag höll mitt absolut första maj- tal och alla gillade det. Till och med Olle Ytterberg gillade det!
Tyvärr var jag så fokuserad i texten att jag glömde bort att jag hade min keps på som egentligen skulle tas av efter det att jag blev arg mitt i talet men hursomhelst gick det som det skulle i alla fall.
Efter mitt tal fick jag ännu ett erbjudande av Henrik "Zack" Segelström där han sa om jag kunde underhålla på skolavslutningen och JA! Såklart jag uppträder igen på skolavslutningen. Det är då som mycket folk kommer och ser på!!
:D

Detta var väl en sammafattning men mycket mer "Insider - tips" finns i mitt dokument som finns hemma.
Och visst, jag delar med er utifrån det dokumentet med 30% just nu. Inte allt men det tar jag senare.

Idag är det fredag. Musik gäller det för mig. Annars får ni ha det så bra.
Adios!

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0