Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Beatboxing - Buried in the grave.

Hej.
Idag tänkte jag ägna min lilla tid som jag har till beatboxing igen. Anledningen är att jag blivit återigen tillfrågad om jag fortfarande kan beatboxa för olika event som kommer att hållas i Arboga nu framöver.
Jag har olyckligtvis tackat nej till erbjudanden och den anledningen kommer jag att ta upp, dock har jag gjort det i så många inlägg i min blogg men det känns verkligen som att många inte förstått ännu att jag inte beatboxar längre.

[Buried in the grave]
När Wrestlingfenomenet Undertaker gör sitt ultimataste "Wrestlingmove" Tombstone Piledriver, då är det som att man verkligen hamnar rakt i graven. Och detsamma hände med mitt beatboxande.
Anledningarna var många och den största anledningen var nog ensamhetens tystnad.
Att göra solo är för många en självklarhet, inte minst för mig men ibland behövde jag verkligen support och det fick jag inte för 50 öre...

Jag har sagt det tidigare att jag slutat med beatboxing offentligt och just angående om det kan ni läsa i detta inlägg.
Det finns en massa artiklar och inlägg angående beatboxing i min blogg, oftast negativa, och om det kan ni klicka in er i kategorien Beatboxing i menyn till höger på min blogg.
Jag vill inte fortsätta prata om beatboxing men tyvärr så tar många som jag känner, upp det ämnet och jag måste återigen berätta för dem att jag inte håller på med sådant längre.
Jag kände mig trygg när jag verkligen kunde beatboxa på scenen men idag känns det inte lika alls så motiverande och bra med tanke på att jag verkligen "försämrats" genom tiderna... Ja, trott eller ej, jag kan nog inte beatboxa så bra längre och det tycker jag är synd, men jag kan i alla fall grunderna och dem försvinner tydligen inte från mig. Och det är väl lika bra det med tanke på att småbeatboxning kanske passar i smyg som bäst då.

Men offentligt? Nej tack.
Beatboxningen offentligt dog med andra ord, jag tänker inte fortsätta mer med det för det är verkligen slöseri med tid. Jag kan inte utveckla den mer och ja, jag är dålig på att beatboxa. Det var nog därför min bror också slutade med beatboxning på grund av det, att vi var för dåliga helt enkelt och jag erkänner det, jag är dålig... Men vet ni vad det värsta är?
Det finns många som inte läser min blogg överhuvudtaget som känner mig och som tror att jag fortsätter att beatboxa, och jag måste då nämna denna historia "face-to-face" med dem och det är ju inte trevligt... Därför önskade jag verkligen att jag hade fler läsare...
Hehehe, jag låter väldigt pessimistisk men sånt händer när man har så mycket i hjärnan att man tänker alldeles för mycket...

Men det är som jag sade tidigare idag till min arbetschef arbetsmarknadsenheten, jag har det väldigt lätt att koppla bort saker och ting med hjälp av musiken, tystnaden och lugnet. Jag har inte ens några om helst problem med stress och det är jag väldigt stolt över. Jag njuter verkligen utav lugnet och jag tror många håller med mig om det.

Ett ganska kort inlägg och tyvärr om beatboxning... Men imorgon är det fredag eller hur och då är det FREDAGSPUB!!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Jennyfer

Bra att du kan behålla lugnet och inte stressa i onödan. Jag har tyvärr vart med om stress och det är inge trevligt alls. Nu mår jag visserligen bättre men har lätt för att drabbas av stress igen så jag tar det så lugnt jag kan och gör allt i min egen takt. Jag håller med dig att musik är lugnande och mycket bra när man städar. Det får både tiden att gå snabbare och det blir något roligare med musik.

Kramizar //Jennyfer

2010-05-20 @ 23:24:23
URL: http://jennyferbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0