Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddie & The Dream Crusher

Som rubriken lyder, idag ska vi prata om drömmar. De drömmar som vi upplever när vi är under en extrem REM (Rapid eye movement) sömnstadie, eller ja, snarare ska vi prata om de drömmar som jag alltid drömmer om, eller oftast ska jag säga. Vi har ju tidigare i min blogg diskuterat mina fritidsintressen och hur pass unik jag är med mitt sät att leva och hur unik jag är som människa. Hey, jag säger det eftersom det är verkligen inte många som har liknande personligheter, det vet vi ju redan, det är bara att analysera hur vi beter oss och hur vi lever och vilka miljöer vi lever i men just det är inte huvudsyftet. Vad jag försöker komma fram till är att fritidsintressen, det har vi alla människor. Vi sysslar med en massa saker på våran fritid och njuter av varenda sekund när vi är under inflytande av fritidsaktiviteterna. Detta påminner mig mycket om psykologitermen "flow" som är den upplevelsen som individer känner att tid och rum-aspekterna försvinner. Det är en form utav en upprymd känsla där du arbetar helt enkelt nonstop utan att bli störd eftersom dina kunskaper, egenskaper och kompetens matchar med vad du gör. Detta är verkligen bra förekommande på arbetsplatsen, inte minst på de jobb som man dedikerar mycket kärlek och tid till de arbetsuppgifter som man vet är motiverande och givande samt lönande. Det är precis samma känsla som man känner när man håller på med en aktivitet eller ett fritidsintresse och det är viktigt att dedikera så mycket tid till det, det är då man bemästrar konsten. 
 
Tyvärr som jag nämnt i bloggen tidigare har jag inga kreativa fritidsintressen längre. De "dog" ut i samband med de tre största faktorerna som fick mig att avsluta mitt beatboxande. Det är egentligen mycket tragiskt att dessa faktorer inträffade, hade inte de två första faktorerna inträffat (min brors avslutande och sjukdomen astma) hade jag i nuläget kanske utövat mitt intresse som beatboxare än idag och kanske varit en mycket lovande och inspirerande källa till beatbox-kulturen eftersom den inte är så stor i Sverige. Jag hade kunnat utveckla det och gjort en massa lokala shower idag men så är tyvärr inte fallet.
Men det är dock konstigt att jag tar upp detta ämne igen eftersom som rubriken lyder, vilket jag snart ska förklara varför, är att varje gång jag går och lägger mig så får jag upp en bild upp i hjärnan där jag är uppe på scenen. Jag antar att jag dansar hejvilt till en låt, jag antar att jag sjunger också eller beatboxar och jag njuter det som någon slags euforisk känsla. Jag har haft denna bild och tankesätt så länge jag kan minnas och ni vet ju redan hur mycket jag älskar att lyssna på musik.. Men frågan som kvarstår är ju, varför dyker denna bild upp varje gång jag ska gå och lägga mig eller varför drömmer jag så ofta om detta? 
 
Svaret kan vara; jag vill verkligen hålla på med det men hur ska jag göra det idag? Vem kommer att ge mig den support som jag saknade när jag verkligen behövde det? Vilka vill se mig utöva beatboxandet igen? Det är flera frågor men jag känner att jag verkligen får ingen support till dessa och jag kan då inget göra heller. Det är som att säga att jag behöver den motivation som jag verkligen saknar just nu och att någon peppar mig hela tiden och ger mig konstruktiv kritik och feedback. Men jag får ju aldrig någon konstruktiv kritik eller feedback förutom arbeten på högskolan men det där är en helt annan sak... 
 
Jag har alltså en förkrossad dröm i verkligheten men en dröm som jag älskar att uppleva det varje gång jag sover och drömmer. 
Visst är livet underbart?
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0