Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fakta: Eddiemans Fredagspub - Om Bloggen

Då var det dags för ett inlägg för denna fantastiska lördagsmorgon.  Och välkomna förresten till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet... Det sena inlägget kan bara indikera på att Eddie (jag) varit alldeles för upptagen med.. Något eller inte hunnit med att blogga alls men det hoppas jag är förändrat ett tag nu i alla fall. Jag hoppas det.... Det känns som jag jämt säger det. 
 
Namnet på bloggen kan vara vilseledande eller kan tolkas "fel" eftersom detta inte alls har med "vilda fester" och partys.. Varför just använda det namnet på en blogg? Jag kan lugnt säga att denna blogg handlar inte om alkohol eller droger. Ibland kan det dock dyka upp vissa inlägg om just det men då är det antagligen mina åsikter kring alkohol och droger och varför det är skadligt för hälsan eller liknande. Nu när jag tänker efter så har jag varit "slarvig" med det ämnet och har skrivit säker minst två inlägg relaterade till alkohol eller droger. Anledningen till att jag tar upp det är också för att "några" bad mig att fylla i en enkät om jag bloggade om just alkohol och droger vilket jag förstås inte gjort. Borde jag? Isåfall vad ska jag prata om egentligen? Jag "borde" ha mycket kunskap omrking ämnet. Hm, efter noggrannare läsning och även "forskningsstudier" kring det ämnet så kan jag en hel del om ämnet men jag tänker inte prata om det för tillfället. Varför? Jag har som sagt inte tänkt på det men jag ska nog ta med mig några åsikter kring det, eftersom det är ett sådant stort problem som även folkhälsovetarna kallar det för "ökande problem" att det är värt att prata och diskutera om det. Men nog om det för tillfället... 
 
Bloggen skapades den 15 september 2008 och på den tiden hade man precis avslutat sommarlovet, haft en okej studentenupplevelse och var en av alla ungdomar som precis rekryterats till något som kallades, eller kallas fortfarande för arbetslös. Och sökningen för utbildning då var katastrofalt hemskt vilket ledde till att min familjs ekonomi spricker och det förekommer dagliga konflikter... Som nu tack och lov, fem år senare är på ett mycket bättre stadie och vi alla är nog ganska glada över att vi fortfarande lever och är friska. Det är väl viktigt att alla mår bra. Varför jag skapade bloggen? Ingen aning, när jag väl tänker efter började det som ett fritidsintresse när jag fortfarande hade mer tid till annat än studier så kunde jag blogga för det mesta om allt och ingenting. Och det har fyllts på gamska så mycket på fem år ska ni veta. Men det finns episoder i livet då man inte kan blogga och måste ägna sin tid åt annat och det är då som dessa så kallade luckor förekommer som ni kanske kan se i arkiven till höger här på bloggens hemsida. 
Bloggen skapades i samband med att dåvarande "bilddagboken" var en källa för att publicera bilder för att beskriva vad man gjort under dagen eller liknande och jag ville länka dessa två enheter tillsammans så att man kunde enkelt följa mitt liv genom text och bild... Förstås att jag bloggade om saker och ting då vilket gick mycket väl tills jag släppte bilddagboken helt när jag började använda Facebook vilket fungerar fortfarande som det ska än idag. Men det var så det började. Jag ska försöka sammanfatta det jag skrev nyss här till denna lilla "fras" från 2009: "Rent allmänt så handlar "Eddiemans Fredagspub" min blogg, om mitt liv. Om hur min vardag ser ut och vilka insatser, saker och problem som jag möter varje dag. 
Jag älskar min blogg och jag älskar att läsa mina egna inlägg förr eller senare, det är kul.
Idén med Eddiemans Fredagspub startades med hjälp av den sociala och interaktiva sidan:Bilddagboken där jag publicerade bilder för varje dag som gick och skrev en kommentar för varje bild och det blev som en rolig vana men eftersom jag älskar att skriva ned och komma ihåg så mycket efteråt så bestämde jag mig för att skapa en blogg med samma koncept, fast i textformat istället. Därför startade jag denna idé, detta projekt som jag kallar den så fint. "
 

Så gulligt att jag kallade då "att blogga" som ett projekt och som alla utav mina tidigare projekt blir de antagligen förglömda eller också en flopp men bloggen, ja, den lever vidare som ni ser och det är ju väldigt trevligt. 
 
Och så har vi olika kategorier förstås som jag kommer förmodligen att berätta mer om senare I DETALJ eftersom de också tydligen är vilseledande men här kommer jag snart med alla svaren. 
Och loggan då? Den traditionella loggan ovan är den som jag använt mig utav genom åren men tidigare så hade jag en röd bild på vad jag tror är ett discjockey set.

Och fråga mig inte vad "REMIX!" betyder för själv har jag absolut ingen aning och till min förskräckelse så är denna bild daterad 2005 vilket indikerar på att inte ens bloggen existerade då. Men... Tidigare hade jag en annan blogg som "Live" hade (som då hette MSN Spaces) där man kunde uppdatera sitt innehåll precis som denna blogg. 
Är det någon av er som känner igen detta? Om inte så är det självklart att jag förstår er att ni inte gör, för inte ens jag kommer ihåg något utav det, kanske designen men vad som skrevs här är allt historia idag eftersom jag vet att spaces gjorde någon form utav "merge" där de var tvungna att ta bort allt innehåll för att matcha med de nya inställningarna som då kom att heta Live. Det är något åt den stilen och jag kommer bara inte ihåg det så för er som vet mer om det, varsågod och skriv en kommentar så kan ni förstärka minnet samtidigt på mig... 
 
Idag är det denna logga som min bror skapade, officiellt för Eddiemans Fredagspub och är glad och nöjd med designen på loggan. Den känns så mäktig ut på något vis. 
 
Och med det så avrundar jag mitt inlägg om Eddiemans Fredagspub. Jag skulle gärna vilja skriva mer men det känns som om min hjärna är "tom" just nu och det som jag vill få fram är tyvärr bortträngt eller liknande men det kommer fler inlägg, oroa er inte. Ha en trevlig lördag önskar jag er.
 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0