Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub [20 feb]

Idag är det fredag. Vet ni vad det betyder??? Det är EDDIEMANS FREDAGSPUB!!!
Välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet där jag, Eddie, diskuterar mina aspekter och vyer kring... Livet egentligen och hur den ser ut för mig om dagarna. Eller ja, det försöker jag göra i alla fall men ibland tar jag upp vissa speciella teman och då kan det vara mina åsikter och vyer kring dessa teman, såsom ni sett nu under veckan som gått. 
 
Bloggen tar egentligen inte upp något speciellt tema som flyter under hela bloggen, något som jag funderat på om jag skapar en annan blogg med syfte att ha ett tema som speglar under hela bloggen. Det kan vara spel, politik, spelföreningen, podcast eller annat som har eller haft inflytande. Bloggen Eddiemans Fredagspub är allmän och tar upp alla aspekter om jag nu kommer ihåg det förstås. 
Ett traditionsenligt fredagspubinlägg brukar innehålla en analys av veckan och en analys av veckan ska ni få och vi börjar först med en lokal väderprognos. 
 
[Väderprognos]
Fortfarande grått och trist. Så trist att snön sakta men säkert försvinner ifrån oss och jag tycker det är så oerhört tragiskt. Varför ska det behöva försvinna nu? 
Jag älskar snön och vintern och jag absolut hatar våren och pollenallergin. Inte undra på att jag blir så himla ledsen bara när jag tänker på det. 
 
[Veckan]
Veckan har bestått av sammanträden och tjänstärenden år olika folk och familj. Det har varit så intensivt att jag verkligen börjar sakta men säkert tappa lust att göra någonting kreativt vilket många inte ser men jag gör någonting varje dag och det tär på energin och orken i kroppen. Men Eddie ger aldrig upp, inte på det sättet men vi börjar först med att undersöka veckan som snart lämnar oss...
 
Måndagen var nog den enda dagen som var typ "ledig" för mig men man hann ändå inte med att utföra ärenden hemma. Det är någonting som är fel här men det kommer väl förmodligen en förklaring till det snart hoppas jag... Annars finns det inga höjdpunkter från just denna dag.
 
Tisdagen likaså, förutom ledigheten förstås och uträttande av ärenden och tjänster. Det är ibland så att jag ställer mig frågan, på engelska också; "What's in it for me?" Just nu är det ingenting men det återkommer i en snar framtid med någonting som kanske genererar något i valör. Eller vad vet jag egentligen? Jag hoppas jag inte gör fel bara. 
Just denna tisdag var det också "fettisdagen" men eftersom jag inte varit så förtjust i just semlor eller liknande så undvek jag detta "firandet" av dagen bara för att jag dels kom på det ganska så sent och att dels att butikerna redan var stängda. Sånt händer bara mig egentligen och det är så typiskt eftersom det var inte på grund av att jag glömde bort det. För att jag hade så mycket att göra just den dagen. Ibland hatar jag mig själv på grund utav det...
 
Onsdagen var fyllt av ett långt men mycket givande Fritids- och kulturnämnd-sammanträde där verksamhetscheferna presenterade vad de erbjuder Arboga med fritid och kulturinslag. Ett fantastiskt arbete som alla enheter håller på med, de förtjänar verkligen en riktigt stor applåd för deras givande engagemang. Kultur och fritid är någonting som jag verkligen brinner för och vill mycket att Arboga ska vara en attraktiv stad med mycket kulturella inslag där det också finns aktiviteter för alla åldersgrupper både på dagtid likaså på kvällstid. Det är min tanke i alla fall och vill med nämnden också bestämma det vi vill uppnå och det lär vi också göra med ett mycket viktigt möte i april då det kommer att bestämma mål och mått. En hel dag kommer att spenderas på att just bestämma dessa mål med mina nämnd-kollegor som sammanträder både mitt parti Socialdemokraterna men också från andra partier. Ser verkligen fram emot det sammanträdet. 
Foto: Fritids- och kulturnämnden - En viktig pärm som innehåller viktiga dokument
Torsdagen förgylldes med att först och främst nämna att det var ett nytt kinesiskt år och det uppmärksammades på Twitter och Facebook vilket är spännande med som jag nämnde tidigare; kulturinslag.
Sedan var det dags för ännu ett möte med Christian och vid mötet satt också en som representerar gruppen "Enough Distance" som vad jag har förstått är en lokal musikgrupp. Jag har inte frågat så mycket om hans unika grupp men ser fram emot framtida sammanträden med honom där han bjudit in mig att planera och guida honom vägen till success. Eller ja, det är tanken i alla fall och det känns positivt att folk frågar efter min hjälp när det gäller att planera och förbereda allting.
Foto: #ChristiansTalkshow. Design: Robert Molander
Det är också positivt att vi är flera nu i gruppen än bara jag och min vän Christian som planerar nästa Christians Talkshow. Syftet med Christians Talkshow är att han bjuder in några kända profiler till hans talkshow där gästerna berättar om sina höjdpunkter med mera där de sedan visar upp några utav deras unika egenskaper. Det är också bra att vi är en liten grupp. Vi skulle öka det till max fem personer eftersom smågrupper brukar oftast (det finns vetenskapliga artiklar kring detta också) fungera effektivt och det känns också bra att ha någon som kommer med andra perspektiv kring det hela för ibland missar man något och en annan fyller i det "hålet" och då blir det som ett teamwork. Så jag är verkligen supernöjd med detta samarbete. 
 
Och idag fredag kommer det att bestå av mycket vila. Vila efter tuff vecka med mycket sammanträden och uträttanden av ärenden. Undrar hur nästa vecka kommer att se ut?
 
Imorgon lördag sticker jag och brorsan till farsan för att snacka framtid med honom och hjälpa honom med vad som behövs. Det är något som kommer att hända med honom en snar framtid som kan påverka hela min familj. En sådan stor påverkan är oftast mycket seriös och vadsomhelst kan inträffa egentligen men orolig är jag inte egentligen. Om det är något som måste göras som gynnar honom så är det lika bra att hänga med. Allt för att farsan ska känna sig säker och nöjd helt enkelt. 
 
Detta betyder att jag missar lördagens spelföreningsträff och jag har redan anmält förhinder till deras evenemang som de skapade så sent som idag fredag men där står det att jag inte kommer. 
 
Söndagen kommer däremot att vara som vanligt så inget är än så länge inplanerat just den dagen. Annars är det återigen en ganska så lugn helg som kommer att spenderas med familjen. Det känns skönt. 
 
Det var dagens fredagspubinlägg som tog över en timme att skriva. Det brukar vara så när jag skriver dessa inlägg men vad gör man inte för att expandera sin "hobby" lite extra?
 
Ha en trevlig helg! 
 
Dagens låt: Robin Cook - Susanna
 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0