Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddie's Tänkande

2008 års september har försvunnit men har blivit ersatt av den riktiga höstmånaden oktober där vi väntar på riktigt fina och röd-gula dagar, jag tänker på när bladen på träden som ändrar färg och det blir hur vackert som helst.
Precis, det är oktober månad nu och allt flyter på som det ska eller hur?
Om det inte flyter på som till exempel när man har det stressigt på grund av t.ex skola, utbildning eller jobb, försök att hitta en tid där man kan koppla av. Åtminstone en kvart till att slappna av och tänka på absolut ingenting eller någonting som gör en glad, kan vara nyttigt!

Jag har det bra än så länge men visst har jag mina bekymmer.
Fick ett telefonsamtal nu av min mor faktiskt som jag inte mött på en hel månad! Det på grund av mina föräldrar har gått skilda vägar och min mor har varit upptagen med hennes "life".
Men det känns inte rätt att besöka henne eftersom tidigare har det hänt en massa negativa saker med min mor och hennes partner för att inte säga kamrat.
Bråk, massa tårar fällda och en andra negativa saker har hänt så det känns ju inte rätt...
Jo jag vet, det är "jävligt" privat det jag snackar om just nu men jag kan inte hålla det längre eftersom polisanmälningar har gjorts tack vare problemen och den ende som har drabbats utav oss som bor utanför vår mor är min lilla syster som har gråtit på grund av dessa problem...
Men problemen är nu väl lösta hoppas jag men hon kommer inte att få något stöd. Mer kan jag inte berätta...

Något annat som får mig att tänka och fundera mycket på är allt folk i Arboga som känner mig. Som jag brukar säga till mina compadres; "Alla känner mig men jag känner ingen". Precis, igår kväll väl på Stadskällaren eller den riktiga "puben" i Arboga möttes jag av folk som jag knappt kände igen MEN de kände igen mig och visste vad jag hette och vad jag gör osv...
Sjukt! Men vad kan jag göra? Hälsa på dem, lyssna på deras historier som faktiskt är ganska intressanta och skratta med dem.
Skratta, det gör jag ofta. Jag kan skratta åt nästan vad som helst. Jag är en mycket glad människa och älskar att vara social. Jag får folk att skratta också vid min närhet...
Mer behöver jag inte säga eller hur?
Jo, det är söndag idag den 5 oktober. Söndagar är riktigt tysta dagar.
Det var nog allt för idag men vi syns. Ha det så bra!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0