Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [26 sept]

Ja, det är ytterliggare en fredag och då är det fredagspub med Eddieman!
Idag är jag tidig eftersom jag nu har tid till att skriva i denna blogg!

Ja som sagt, det är fredag igen och dagen har varit ganska tråkig. Jo visst, det har varit fint väder idag och jag vet att helgen kommer att vara molnigt och mycket regn säger meteorologerna.
Nu över till något helt annat:
Spam, spionprogram [spywares] och adwares härjar som bara den ute i Internet-världen och jag har verkligen märkt det under dessa tider.
Det finns en del spionprogram som faktiskt kan "hacka" in sig i det populära verktyget för chatt och videokonversationer MSN. En del kan även kontrollera kontot och "logga in" automatiskt och sända falska internetsidor [länkar] till sina kontakter lagrade i deras addressböcker på MSN-kontot. Dessa falska sidor kan kännas igen om länkarna slutar med .INFO eller liknande.
Dessa meddelanden brukar oftast vara skriva på engelska och om man vet att man är drabbad väntar en undersökning med Anti-Spyware program.
bilddagboken senare förklarar jag lite djupare det här problemet med spionprogrammen.
Det kan ju troligtvis vara trojansk häst också. Varifrån dessa program kommer ifrån vet man ju inte men det kan vara länkar till sidor som man inte känner till eller verkar misstänksamma och då ska man inte ladda ned något ifrån dessa webbsidor.

Spam eller Skräppost på svenska är helt enkelt oönskade reklamutskick eller liknande.
Tyvärr är det några från min kontaktlista som skickar en massa skräppost och skräckslagna bilder till min e-post inkorg och jag vet ju inte hur jag ska göra.. Antingen kan jag ju ta bort kontakten och blockera han/hon så blir nog antagligen mina problem lösta. I alla fall detta med spam-mail.

Nog med datorer och in med nöjesfrågorna.
Det enda roliga som finns [nu fanns] var att kolla de som ska spela live @ brandsta kafé i Arboga. Mer info finns här.

Det var nog allt från denna veckas fredagspub. Ha det bra!
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0