Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [REFERANDO 21 aug]

"""Hej och välkomna till min blogg: Eddiemans Fredagspub!
Idag är det den efterlängtade fredagen den 21 augusti och denna vecka som gått har jag hatat som tusan. Och som tack för att man åtminstone "överlevde" denna vecka så insjuknar man med en hemsk förkylning och har mycket ont i bröstet och det är inte trevligt.
Och idag är det dessutom ingen sol ute vilket i sig är ganska skönt för då slipper jag tänka på att det är alldeles för varmt ute."""

Så skrev jag den 21 augusti 2009.
Idag är det den 25 augusti, 4 dagar från det datumet och det har sina orsaker. Bland annat så har internet krånglat igen och det har inte varit trevligt men nu ska den funka som vanligt och nu kan jag äntligen blogga ifred... Eller ja, inte med denna förbannade förkylning som jag fortfarande har som resulterat i att jag måste stanna hemma och vila mig. Jag kan inte jobba såhär sjuk som jag är med hosta och ont i halsen som bonus.
Och eftersom idag är en tisdag och tyvärr inte en fredag som jag hade hoppats på den 21 augusti så måste jag fortfarande som vanligt, uppdatera min blogg eftersom den är inte så lika "intressant" längre enligt mig och jag har inte hört några klagomål från alla andra som läser denna "unika" blogg så jag fortsätter väl som vanligt med att publicera detta inlägg i Fredagspub-kategorin.

[The Work as not mentioned]
Som bonus till detta elände med sjukdomar och allt har min käre vän Thomas gått på semester igen... Igen ja eftersom han har några extra semester-dagar som han måste ta ut.
Och varje gång han går på semester utbryter det KAOS i köket på enheten. Ingen är direkt "erfarna" med ändringarna förutom tjejerna på Hemservice förståss eftersom de själva, de flesta i alla fall, är suveräna matlagare och dem respekterar jag [Dock inte alla] och det för att vara lite elak förståss för jag brukar inte vara elak men nu känns det igen att det måste jag vara, som ett försvarsmekanism.

[Saknaden]
Nu när jag är ensam hemma är det åtminstone underbart att få vara lite ifred men gud jag saknar redan många...
Jag saknar min bror som jag inte träffat på en vecka...
Och varje gång jag är på besök hos min far så är alltid mitt f.d rum eller dörren alltid stängd. Och när jag ropar på honom så ignorerar han mig fullständigt. Som om jag tappat respekten för honom... Fast inte eftersom han hjälpt mig med otroligt mycket...
Är det kanske på grund av att skolan börjat nu igen för det har den gjort? Alla barn och ungdomar och studenter går på skolan just nu...
Pappa har gett upp med att försöka ändra på honom. Det sa han till mig igår när vi skulle göra några ärenden, att han orkar inte längre med hans beteende och vet inte vad han ska göra. Istället är han tyst och säger inget mer eftersom han anser att min bror "vet allting" och då behöver han inte pappas hjälp... Men det är helt fel.. Jag tycker det är helt fel. Pappa, likaså mamma och hela familjen är oroliga för min bror. Mamma har desperat försökt ringa och kontakta honom utan reslutat.
Jag förstår mig inte på honom....

[Disabling the Cooperation II]
Som några utav er vet, så beatboxade jag för Köping igen och denna gång var det på Beach Rocken i Köpings Kristinelundsbadet. Tyvärr var regnet åter där igen på besök och det resulterade i att bara några få ungdomar såg på mitt beatboxande.
Det var även meningen att min bror Alexander skulle vara med och beatboxa, men återigen två veckor innan eventet så avbryter han vårt sammarbete och säger att han inte vill beatboxa och säger att dessutom att han inte är redo.
Som jag skrev tidigare i bloggen så avbröt han den på grund av ett Photoshop-miss som han inte kunde utföra och arbeta med för oss eftersom hans sommarlov var för kort och dessutom hade han inte tid...
Men för i helvete Alexander...
Jag orkar inte argumentera detta igen och ber er läsare läsa vidare i bloggen för att veta mer om detta...
Annars så gick det fruktansvärt dåligt för mitt beatbox-uppträdande på beach rocken eftersom en halv-timme är för mycket för mig... Jag och Jörgen hade kommit överens om en tid tillsammans diskuterade jag detta med Alexander i mitten av maj 2009 men det gick inte det heller och jag utövade beatboxen där igen, på ensam fot. Och jag hatar det för jag vet att jag beatboxar inte ofta och jag vet att jag lär behöva Alexanders hjälp men tusan att han alltid avbryter våra sammarbeten två eller 1 vecka innan föreställningen...
NOG OM DETTA!!!

Jag uppdaterar med mer information sen när jag blivit lite bättre...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0