Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [4 dec]

Godmorgon och välkomna till Eddiemans Fredagspub. Det är jag som är Eddie, er bloggare.
Jag vill återigen börja säga för kanske sjunde gången på min blogg, att denna vecka som gått har återigen varit HEMSK!!!!!!! USCH!!! Varför ska det alltid vara hemska veckor för mig egentligen?
Ja, nu är dem riktigt hemska eftersom ekonomin nu börjar rasa igen. Herregud vad komplicerat det är nuförtiden... Och det innan julens december... Jag minns bara förra året men jag tror att iår är det mildare än förra året, för då var det mer komplicerat än vanligt.

[December]
Just det, nu är det december och det är alltid trevligt med december, speciellt när dekorationerna är på plats för många... Mina? Nej, jag har inte haft tiden för att dekorera mitt hem så den ser nog exakt likadan ut som den gjorde sist den 31 oktober 2009 då det var en riktig fest på sistone. Till skillnad nu att jag fått många gåvor från min far och bror så kanske är det mina julklappar kanske? Nej... Dem är ju redan använda och mestadels utslitna så jag vet inte om det kan klassas som julklappar.
Och på tal om julen så har nya julkalendern visats på tv i 4 dagar nu och jag kan inte se den längre. Efter en episod så kom jag till tanken att det är allt för "primitivt" och dåligt koncept eftersom det är nu 3:e året i rad som de använder någon slags "superhjälte" att rädda julen osv... Dåligt koncept... Mycket dåligt och jag kunde inte se mer. Det var med andra ord, alldeles för barnsligt och hemskt. Vart tog de bättre idéerna vägen?

[Rött symboliserar makt och blod!]
Förra året snackade jag också om julen och julklapparna och sade även att jag har tidigare haft hemska julupplevelser och håller fortfarande med.
Förra julen blev jag så sjuk att jag stannade hemma med värk och feber nästan hela julen. Och ändå var jag tvungen att fira julen med familjen men jag orkade inte och det hemska smärtan kunde jag inte stå ut med så jag stack hem helt själv tillbaka och eftersom vi åkte runt nästan hela Arboga så var jag tvungen att gå hem hela vägen tillbaka. Att mina föräldrar inte kunde ens se att jag var sjuk så var jag tvungen att vänta tills nästa dag då jag råkade vakna med ögonen täckta med blod och jag skämtar inte! Mina båda ögon var hemskt röda efter den brutala natten jag hade upplevt men det konstiga var nog att jag inte kände någon smärta alls. Men jag lyckades dölja mitt utseende och det är därför mina damer och herrar, att ni inte vet eller visste om det för jag stannade hemma med RÖDA ÖGON i två veckor.
Efter dessa två veckor var jag fullt frisk och tackar den lilla vilan för det fina arbetet.

Jag försökte att få upp den lilla uppmärksamheten bland folk men insåg snart direkt att det sättet aldrig funkat för mig så jag var tyst istället. Så därför fick ni inget veta heller förrän nu idag.
Men det såg väldigt hemskt och otrevligt ut att ha ögonen täckta med blodmärken. Men efter behandling av Salvadoranska så kallade "antibiotika" så försvann blodmärkena sakta men säkert men det tog sin lilla tid.
Julen förra året var verkligen hård och mycket otrevlig och jag glömmer aldrig bort den känslan, så hemskt.

Anledningarna till att jag blev så sjuk är att dagen innan så hade jag nog ätit en matförgiftad portion och på så vis så blev magen vild och katastrofal att jag hade magvärk resten av dagen.
Men det blev värre fram till kvällen och så blev det tills den 5:e dagen då magvärken blev värre och resulterade i att jag fick snabb temeraturhöjning vilket i sin väg ledde till febern.
Och efter att jag fick den febern så var jag konstant med magvärk men sedan kunde även inte hjärnan motstå smärtan så även huvudvärk fick man på köpet.
Och sedan kom det värsta som jag tror inte kommer att nämna här men ni kan ju tänka er, att bli så sjuk leder till vissa saker som förvärrar sakerna.
Men nog om sjukdomar, detta är inte en Fredagspub då!

[Vecka 49]
Denna vecka som sagt har varit hemsk. Och nu bor även min far långt ifrån mig vilket känns ganska tomt just nu här hos mig.
Och en riktig vila har jag inte känt av denna vecka. Bara en massa slit här och där och jag börjar sakta men säkert att hata det. Jag orkar inte med det längre men än så länge är jag tvungen men herregud vilka regler man har här. Så hemska regler att det drabbar verkligen en som är en så kallad "kommunalare". Men jag är ju inte ens det till 100% för tusan...
Jag får mina dagar men dock inte alla dagar för hjälp det behöver dem från mig, både på enheten och ute bland "dem".

Pheew, det är hårt att vara städare, speciellt sådana dagar som är riktigt stressiga där plötsligt personalen blir sjuk och det finns inga andra ersättare... Vad tusan är detta egentligen?
Så var det i sommaren och jag hatar sommar! Specielt när luften är präglat med en massa insekter och den hemska värmen, nej usch... En mild sommar utan insekter hade nog varit mer lockande, tyvärr så ingår värmen och insekterna i den som kallas för "cykeln" och ni vet vilket kretslopp jag snackar om eller hur? Vet ni inte så får ni gå tillbaka till de åren då ämnet "Oä" fanns inne bland skolpärmarna.

Varför denna vecka varit sämst?
Tiden är ett måste för många människor. Andra påstår att det är ett onödigt exemplar på varför just vi människor beter oss så tills vi antagligen stressar ut oss till döds... Precis, tiden dödar människor på grund av stress.
Många vet inte hur man hanterar sina stressrelaterade problem.
Men jag vet att jag aldrig stressar! Men vad jag dock inte har gillat är att jag tyvärr inte haft tid till att ha en mysik kväll för mig själv. Inte alls. Jag har bara jobbat och sovit. Det är som ett batteri som ständigt måste laddas hela tiden på nytt och när den gör nytta är när den inte har den där laddaren på. Men vad händer när batteriet inte funkar längre? Ja, då är den helt enkelt inte användbar och måste antagligen bytas ut eller helt enkelt avsluta sitt jobb som att hålla någonting vid liv. Så fungerar nog vi och speciellt jag då just nu, som ett batteri som ständigt måste laddas om på nytt, via sömnen och den komfortabla sängen som ger ett plus i kanten.
Och tid har jag inte haft som sagt och sist jag hade tid var innan jag ens hjälpte far min med flytten och flyttstädet, vilket snart är 3 veckor utan VILA! Och jag är HELT SERIÖS!!! INGEN FÖRBANNAD VILA! JAG MÅSTE VILA NU!!!!

Vila, det får jag göra om exakt tre timmar nu eftersom klockan dingat 11 för ca 30minuter sedan.
Sen får jag vila ut så att jag kan få ladda om mina batterier till nästa vecka för jag hatar måndagar ni vet.
Och det avslutar även denna veckas fredagspub.

Ha en skön helg!
Önskar

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0