Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Arboga Ungdomskarnevalen 2009

[Event 1]
Den 5 juni 2009 var det åter igen den årliga Arboga Karnevalen för Ungdomar.
Dagen var inte den finaste och hemskt kallt var det. Molnen var var för gråa och de såg väldigt läskiga ut och det var faktiskt så nära att det skulle regna... Men det gjorde det inte en sådan tur och det förstörde inte mitt schema i den aspekten.
Vad som förstörde mitt schema var min planering att ha med mig en vattenflaska innan mitt uppträdande. Men det hade jag totalt glömt bort och när jag körde mitt beatboxande så blev jag hemkt törstig...

Det var en fredag som detta ägde rum. Inte så mycket folk runt omkring mig och jag såg på Salvadoranernas lilla show som de hade och det var trevliga låtar de spelade. Det var deras egenbildade band som spelade dock vet jag inte namnet på bandet, hursomhelst, med en gitarrist, keyboards, bas och Vocals, de spelade kända Salvadoranska låtar. Men man har hört dem så många gånger att det faktiskt var lite tråkigt att höra dem, men de spelade med en ton som jag gillade och då var showen värd att titta på.
Men som jag sade tidigare var vädret inte lovande och jag frös och kunde bli frusen lätt... Usch...
Efter deras show kom de fram till mig och frågade om jag skulle köra mitt beatboxande och jag sade naturligtvis och de frågade även om de ville att jag skulle uppträda med dem och skapa ett band tillsammans. Visst, jag kan spela keyboards och beatboxa samtidigt så det är inga problem med det. Problemet är ju planeringarna. Jag vet att de är usla på att planera och meddela oss i tid när de ska köra sina event. Men han sade att varje söndag har de en egen show och träning i IOGT-lokalen i Arboga. Okej, så det är väl värt att besöka dem nu på söndag eller senare framöver.

Efter pratstunden kom den lokala arrangören fram till mig och frågade ett antal frågor om mitt beatboxande.
Sedan var det dags för repetitionen som ägde rum klockan 15:00. Tyvärr kom det inte så mycket folk när jag repeterade men det skulle förändras senare när ungdomståget hade gjort sitt.
Och det var ju efter klockan 17.00 som jag uppträdde och då kom det folk.
Samtidigt hade jag med mig min vattenflaska då som jag fick av arrangören efter repetitionen (som gick extremt dåligt).
Palle som arrangören hette, presenterade mig för publiken och sade att jag har "bra volym" vilket iförsig stämmer helt.
Och att jag skulle utnyttja den till 100% "som en krockkudde". Och jag skrattade när han frågade mig det.
Han hade problem med mitt namn, om han skulle säga "Eddie" eller mitt riktiga namn "Edison". Men han kom på en egen stil; "Eddie........Son"
Publiken började skratta lite och jag påpekade sedan för dem att ni får kalla mig Eddie om det är alldeles för svårt att uttala mitt namn, men Palle, han hade inga problem med det.

Sedan körde jag mitt beatboxande. Och just vid det ögonblicket kom jag på en egen beatbox-stil igen! "Eddieman Rocks" - stilen körde jag som nytt för folket. Och då kom det folk. Mina föräldrar kom också vilket var ett plus i kanten.


Efter det fick jag en medalj av Palle som tack för att jag ställde upp och fick applåder för mitt beatboxande.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0