Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [5 juni]

Det är dags för ännu ett inlägg av "Eddieman" och min favoritblogg nummer ett: Eddiemans FREDAGSPUB!!

Idag är det den efterlängtade fredagen. En fredag som jag vill ta vara på hela dagen eftersom denna vecka har varit mycket tuff.
Måndag, tisdag, onsdag och torsdag är de dagar som jag helst vill slippa. Men tyvärr är de dagarna ett måste och vad ska man göra?

[Idag FREDAG]

Jag läste morgon-tidningen Arboga Tidning och till min förskräckelse läste jag att mitt framträdande är flyttad en timma tidigare vilket jag tycker är skandal! Jag och Karnevals-komittén i Arboga kom överens över en tid och det var 16.00. Men i tidningen står det något helt annat.
Vad har de sagt för att jag ska uppträda 15.00? Och varför meddelade de inte mig?
Det är det som jag mest av allt, hatar från vissa från Arboga, att de sparar allt till sist eller i värsta fall, till INGENTING!. Och i detta fall var det just ingenting. Jag visste inte om det. Och hade jag INTE läst tidningen nu imorse så hade jag kommit försent och schemat blivit en stor katastrof.
Vad i hela fridens namn håller de på med egentligen?
De vet mitt nummer. De ska veta mitt nummer till min mobiltelefon och hur j*vla svårt ska det vara att meddela mig om denna händelse? Jag blir så himla arg och besviken men jag kan nog inte ändra på det utan vi kör helt enkelt, jag och spöket Laban. Hoppas ni också kan se mig idag. Ahllöfsparken klockan 15.00!!

[La Familia]
Hemma är det precis som vanligt och tyvärr en hel del bråk förekommer då och då och jag börjar, som tidigare sagt, börjat tröttna på det. Och jag har gjort en undersökning om varför bråk och osams-het förekommer i hemmet allt oftare nu för tillfället och det ska jag nog tala om för er som läser denna blogg förståss.
Jag kallar dessa undersökningsfraser för teorier eftersom jag inte tror på det fullaste allvaret att DET kan just vara av den orsaken till at det förekommer bråk i familjen.

Den första teorin i min undersökning kan ju vara mina syskons agerande i hemmet:
Eftersom det är min far som är ägaren för lägenheten har han stämplat ihop en massa regler för att allt ska fungera i hemmet. Men ibland bryter mina syskon den regeln och alla de misstag som de gör i hemmet förs de negativa misstagen automatiskt till mig. Ibland förekommer varningar men eftersom detta har pågått länge sedan 2007, så är det inga varningar längre. Det är bråk som vi snackar om och jag får ta den smällen, för de misstag som MINA SYSKON gjort.
Och tyvärr är det hårt. Det sitter verkligen i hjärtat länge och överens kan vi inte komma då under hela dagen och överens kan vi då komma efter de att de fått tillräcligt mycket med sömn. Och med det menar jag främst ägaren till hemmet, vilket är självklart min far. Och vilka misstag är det vi snackar om? Städningen är prioritet men ibland funkar inte städningen i hemmet och då förekommer KAOSET.

Den andra teorin:
Kan ju vara att jag inte är med i listan.
Jag är hemma för tillfället kan man väl säga. Och jag har inte rätt till någonting i hemmet förutom mitt rum, det som jag äger och andra småsaker.
Men de stora sakerna såsom Maten, Internet och det övriga inom boendet är "limited" som det heter på engelska, det är alltså begränsat för mig sedan jag tog studenten år 2008.
Men så har det varit nu i ett år och det har fungerat men dock inte alltid. Maten är ingenting att diskutera om, mat kan jag köpa och laga till själv och det blir ju så himla gott och jag gillar det.
Internet-diskussionen har alltid varit problematisk och jag kan inte ändra på de reglerna nu eftersom jag försökt att ändra på det 7 gånger och alla de gånger har varit ett stort misslyckande. Och vad menar jag med det? Jag menar att han stänger av modemet och internet-användningen för fel personer.
Hans idé från allra första början var att försöka få min bror att vara mer social men tyvärr har det inte funkat och nu har det gått åt andra hållet mot mig och därför mina damer och herrar, kan jag bara göra ett inlägg per vecka eftersom den enda dagen i veckan som är FREDAG, så har jag internet. fast inte i hemmet, utan på jobbet. Här på jobbcenter finns det gott om datorer med internet installerat och redo för användning och det är här som jag kan blogga felfritt och helt utan några problem.
Men hursomhelst, allt det som jag gör hemma är bara för mig. Det är min regel för att det ska fungera hemma. Och det måste vara så, annars så saboterar jag det bara för mig själv och inte andra.

[Bloggen]
Det blir HEMSKT långa inlägg som handlar om min familj eller "LA FAMILIA". Det är ju helt sjukt men problem kommer det att finnas än så länge tills jag flyttar till min favoritstad Eskilstuna i framtiden som dessutom fyller 350 år nu. Och jag blir så himla glad över det.
Men tyvärr är det sanningen som jag snackar om i min blogg. Och jag vet inte hur många det är som läser och följer min blogg vecka efter vecka men några "hits" får jag men det är bara några få. Och det beror också på den där usla regeln om Internet-användningen hemma och jag har bara access till Internet på fredagar tydligen. Precis som det var när jag började blogga i Eddiemans Fredagspub. Jag har väl förlorat minst 10 läsare och det tycker jag är väldigt synd. Och jag fortsätter att tappa siffror vilket är ju skrämmande.
Men min blogg är inte så känd och det är väl lika bra det. Då slipper jag massor med onödiga spam-mail som kommer i min inkorg för e-post. Och det är BRA!!

[Övrigt]
För övrigt så fryser jag just nu. Det är grått ute och här inne på jobbcenter så har de öppnat alla fönster av någon okänd anledning. Och jag fryser så...
Nej, nu ska jag försöka planera inför uppträdandet lite senare idag. Jag hoppas ni får en underbar dag idag.

Med hjärtliga och varma hälsningar från "the one and only"

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0