Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

UKM Riksfinalen 14 - 17 Juni

Godkväll...
Jag tänkte berätta om en event som jag tydligen inte skrivit om ännu och som dessutom var en av de festivaler som "hållts väldigt hemligt".
Varför? Ingen har ju skrivit om det, ingen har pratat eller diskuterat om den. Inte ens UKM hemsidan har uppdaterat sina bloggar och sidor om det. Och många frågar mig om hur det gick...
Det gick bra!
Det gick bättre än planerat eftersom den beatboxare som skulle vart där, blev diskvalificerad på grund av sin inaktivitet.
Men många frågar inte om det, många frågor om jag gick vidare...
Jag har ingen aning. Den hemliga juryn gjorde deras jobb men det hölls hemligt för inte ens jag vet om det. Men den där festivalen kanske inte var en av dem bästa men den påminner mig exakt om Urix Festivalen 2008 där jag var där sist där jag även kritiserade den festivalen för att det inte fanns tillräckliga sittplatser.
Och dessutom hölls denna festival i Skinnskatteberg så inte så konstigt att jag kom vilsen i den lilla staden som inte ens har ett fungerande tåg-system. Det regnade fruktansvärt mycket den dagen men jag brydde mig inte om det och försökte att tolka kartan som var alldeles genomböt men man hade sina supportrar som ringde mig och tillsammans hittade denna Folkhögskola som låg mitt i ingenstans.
Så mina vänner, var väl förberedda när ni anländer till Skinnsskatteberg nästa gång, om ni reser dit förståss...
Och eftersom centrum låg 30-minuter från skolan var det ingen idé att köpa extra tillbehör eftersom det var så långt att gå till och dessutom regnade det under hela festival-dagarna.

Som sagt låg allt under ett tak åtminstone, eller TRE tak, ett tak i själva skolan där vi hade informationssalarna inklusive matsalen och föreställningscentret (som egentligen var en gympa-sal).
Ett annat tak där vi skulle ha våra sov-lokaler, en sovlokal för respektive län i Sverige och eftersom vi var Västmanlänningar, fick vi en egen sal.
Sista taket var sjävla konstutställningen och scenframträdandena.
Mitt scenframträdande kom som dag 2, alltså betydde det att jag var ändå tvungen att kolla på ALLA scenframträdanden i två hela dagar för att äntligen komma fram till mitt men under dag 2 så händer det som inte fick hända. Några Heavy-metalister som skulle vara med och spela fick sitt försenat eftersom instrumenten inte var resistant nog att hålla en sådan hög volym. Och visst, jag håller med, det var alldles för högt men de krävde starkare instrument vilket inte fanns, då vart det försenat ännu mer och jag bara väntade och väntade hela tiden på mitt nummer, det kändes som en evighet.
Nu ska jag inte berätta ALLT om UKM Riksfestivalen men detta är en stor sammanfattning av det hela.
Efter hela 35+ akter och 1h.30 minuters försening så kunde jag äntligen framföra mitt nummer av BEATBOXING och jag tycker att jag fick mest stöd och applåder för mitt nummer, speciellt när jag "försökte" prata samtidigt som jag beatboxade.


Och efter 3 dagar av Skinnsskatteberg så var jag tvungen att åka hem och jag fick åtminstone några minnen från den eventet.
Och jag tycker även att det är dålig stil att de inte uppdaterat sina hemsidor, speciellt på UKM.s egen hemsida. Mycket dåligt gjort...
Dessutom är denna bild unik eftersom det finns inga andra bilder förutom denna. Resten är bilder på dem andra akterna och videos? Nej, det finns inga och jag har försökt att leta, fast utan reslutat. Så UKM hålls än så länge; Hemligt fast utan kontroll... Varför?
Som de sa till mig; Detta var ingen tävling...
Men det struntar jag i för jag kom inte dit till Skinnsskatteberg bara för att beatboxa; jag kom dit för att få publikens hjärtan och åtminstone få lite beröm, (kanske ett pris för det också, vore inte fel men...).

3/5 får festivalen av mig...
Urix 08 får 1/5 eftersom jag kände mig så himla ensam och trött.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0