Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Isigt kallt...

Godkväll och välkomna till Eddiemans Fredagspub!

Jag måste erkänna en sak; denna vinter har varit en av de kallaste som jag någonsin har upplevt under hela mitt liv, om jag inte har rätt förståss men som jag minns i alla fall, så var det inte lika kallt förra året eftersom vi hade en "grön vinter" såsom en av mina arbetskamrater skulle kunna ha sagt. ELLER har sagt för den delen men hursomhelst, otroligt kallt har det varit.
Det värsta som jag kunde uppleva är hur halt det är på vägarna längs Arbogas gator och jag halkar ill 100%. JAG KAN INTE GÅ PÅ SNÖ!!!! Jag blev så ledsen när jag tvingades gå ut en kall och mörk januaridag där jag hela tiden halkade längs vägarna. Lyckligtvis ramlade jag inte en enda gång men herregud, så ska det ju inte vara.

Dels beror det på mina skor... Hur länge har jag haft mina sönderslitna skor nu?
Jag fick dem som julklapp år 2006 och nu är det 2010 så hela 4 år har jag haft mina kängor men det funkar men dock inte mot halkan...
"Skaffa dig nya skor" är en lösning men en usel lösning under dessa tider... Verkligen, hur många har drabbats av ekonomin numera? ALLA SOM JAG KÄNNER!!!! GRAHHHH! Eller ja, nästan alla för att vara ärlig, det finns sådana som har blivit helt immuna mot denna så kallade lågkonjuktur... Men de är sådana som inte kämpat mycket för att få en achievement i livet medan andra kämpar men tjänar ingenting på det... Och så var det i grundskolan och så var det också i gymnasiet... Usch. Jag hatar verkligen att tänka på skoltiden men ursäkta mig, jag gick faktiskt i skolan och var lydig som bara den,  för att märka av senare att jag var usel på att analysera... Jag glömmer aldrig när min lärare sa det till mig högt så att min andra klasskamrat hörde till och skrek: VA?!. Jag glömmer det aldrig och jag tror att jag aldrig kommeratt förlåta dig om jag än så ser dig. Ser jag dig igen blir det bara en ignorering DIREKT!.

Dels kan det också bero på att det är inte tillräckligt sandat längs Arbogas gator. Hur många klagomål har jag inte hört bara för att det inte är sandat på vägarna?
Herregud, jag har faktiskt hört det ett ganska bra tag nu men INGENTING HAR HÄNT??
Och samma svar får jag alltid: "Kommunen sparar pengar..." Till vad egentligen? Det där stör mig verkligen när jag får ett sånt olyckligt svar... Är det vårt problem eller är det deras? Eller är det bara för att jag bor i Arboga eller?
Jag är ingen "analytiker" som jag skrev om tidigare men vem bryr sig om det egentligen när det bara är jag som har mina egna bekymmer som ingen vill ens bry sig om...
Jag kanske låter elak men sånt händer när man levt på detta sättet i hela sitt liv. Mobbad i skolan, hatad av alla och ensammaste av de alla i Arboga tror jag. Men det varnog inte det som jag skulle ta upp idag dock...

Det jag skulle säga var helt enkelt att det varit fruktansvärt kallt denna vinter. Så kallt att jag faktiskt haft problem med andningen för att vara ärlig och idag kunde jag inte cykla för att cykeln var förfrusen... Jag vill att temperaturen ska stiga och inte sjunka ännu djupare för tusan... Herregud, det räcker med minus 8 grader men inte MINUS 27!!

Varför inte varmare? Jag älskar det kalla. Jag kan faktiskt njuta av det kalla men då får temperaturen vara MAX -8 grader och inte lägre...
Ska det vara varmare? Ja tack men överstig inte temeraturen på över +25 för då är det för VARMT!!!
Jag kan inte ändra på jordens termometer men jag kan diskutera om det!
Ha en fortsatt trevlig kväll! Brrr...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0