Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Inactivity Module

Hejsan bloggen och hejsan mina kära läsare, detta är EDDIE som bloggar IGEN efter snart två månader utav inaktivitet.
Okej, vart ska jag börja?
Skolan huh?
Just det, skolan och den enorma högskolan, precis.
Alltså jag vet inte vad jag ska säga om skolan jag går på just nu, eller utbildningen men efter att ha varit i min "nya" utbildning i snart 4 månader så har jag kommit fram till att det var tuffare än vad jag hade anat faktiskt.
Först är det lärarna. Det finns bra lärare och det finns dåliga. De dåliga lärarna är alltid de som utbildar eleverna med "extremt höga krav" och "extremt obegripliga svar" anser jag. Jag har stött på flera sådana lärare i högskolan vilket jag egentligen visste redan från början och var redo för det. Det som jag inte var redo för det var "samarbetet" med olika elever med olika studieteknik. Detta har drabbat mig extremt mycket negativt och det har även drabbat min studieteknik riktigt illa och hela november var bara fylld med negativa tankar. Och nu är det december och tiden börjar rinna ut så jag måste ändra min studieteknik riktigt snabbt, annars riskerar jag hamna i den onda studiecirkeln och få dåliga resultat och det vill jag inte få... Jag har redan fått några dåliga resultat på grund av detta usla samarbete men ändring måste ske, VÄLDIGT SNABBT!

Phew, detta var nog en av orsakerna till inaktiviteten.

Nu ska vi prata om politik.
Det är nog första gången jag snackar om politik i min blogg...
Efter att jag slutade på Arbetsmarknadsenheten har det gått extremt dåligt med min "närvaro" i olika partimöten etc. Skolan är en orsak och tiden är den andra.
Och jag fick kritik när jag var sist på Kommunfullmäktigemötet för att jag inte kom på deras kommunfullmäktigegruppsmöte innan och att jag inte hade meddelat ordförande innan.
Det är ett problem att kontakta ordförande ibland och ibland glömmer jag bort tiderna för dessa olika möten... Tiden har verkligen ändrats efter att jag började på högskolan. Jag prioriterar högskolan mer än vad jag gjorde med politiken när jag var på Arbetsmarknadsenheten.
Så detta är egentligen en ursäkt för att jag inte varit så aktiv som jag egentligen borde.
Jag ber om ursäkt för detta, jag hoppas någon från mitt parti som läser detta och accepterar min ursäkt. Jag ska förbättra mig, jag lovar.

Med det sagt så ska jag också be om ursäkt till ER KÄRA LÄSARE för att jag inte har uppdaterat BLOGGEN på väldigt länge. Och nu är det december och så som jag brukar säga i mina talkshows (inofficiella): detta är Eddieman som har "rrrrrrrrrrrraporterat" detta som vanligt! HAHAHA!

Ha en trevlig tisdag mina kära läsare!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0