Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [6 maj]

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg.

(Detta är fredagspubinlägget från den 6 maj...)

Denna vecka har verkligen varit tuff och extremt upptagen om man kan säga så... Jag har ju knappt haft någon fritid efter jobbet och jag känner mig inte utvilad heller men jag är fortfarande pigg och det är väl huvudsaken eller hur?

Förra helgen så tog man det ganska lugnt och eftersom det var även valborg förra helgen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen så jag stannade hemma och tog det allmänt lugnt.
Vad jag förstått från andra uppgifter så firar man Valborg för att välkomna sommaren och med brasans hjälp, skrämma iväg alla hemska och onda andar eller demoner.
För att vara ärlig så har jag aldrig firat Valborg och inte ens besökt en sådan brasa i hela mitt liv. Jag och min familj har nog aldrig haft intresset.
Och så hade vi första maj, en dag för alla demonstranter där vi även i år, gick genom Arboga och demonstrerade i det tåg som bildades efter Arboga Blåsorkestern.
Och som vanligt i år fick man bära SSU Fanan och det blir då tredje gången jag fick göra det och jag kände mig ganska stolt att just hålla i den stora fanan.
Dock var jag orolig för de starka vindarna som vi skulle möta vid Herrgårdsbron men det gick ju bra eftersom jag var förberedd i år...
Förra året var det katastrofvindar och kunde inte hålla i fanan och var nära på att tappa den hela tiden... Usch för det... Men i år hade jag inga sådana problem vilket är väl tur det!

En ung förtroendevald är jag också om ni undrade och med det så har jag alltså väljarnas åsikter bakom mig, dock inte så många dock men det ska räcka. För även jag har åsikter och det jag siktar mot mest är den så kallade höga arbetslösheten bland våra ungdomar, speciellt arbetslösheten i allmänhet i Arboga där det är bara katastrof...
Jag tänker som vanligt på våra medarbetare på Arbetsmarknadsenheten där det kommer in nya och gamla & bekanta ansikten nästan varje dag medan Datorteket har hand om våra arbetslösa ungdomar...

Att söka jobb på datorn är ju fenomenalt men gud att det ska vara så himla tjatigt och hemskt samtidigt som man gör det.
Först av allt, du stirrar rakt mot en skärm. Sedan sitter du och ska söka jobb på heltid.
Och du sitter alltså på samma stol ganska länge och det blir ganska jobbigt för kroppen om man ska sitta så i flera timmar men så ska det vara...

Inte för att kritisera detta men jag tycker att ska man söka jobb så kan man gott göra det men att det ställs så många hårda krav för en, speciellt på Arbetsförmedlingen, ja då blir det ju tufft.
Och jag som dessutom praktiserar på Hemservice har alltid svårt att hitta tiden med att söka jobb... Men tur att man kan förhandla med personer så jag söker alltså jobb minst 1h/dag på Arbetsmarknadsenheten och jobbar resten utav tiden vilket klassas som heltid och det tycker jag dessutom.

Jag vet inte om det ser bra ut på arbetsmarknaden, kanske för sådana som har utbildningarna och kraven redan men en sådan person som mig som precis kommit in i arbetsmarknaden och som dessutom vill börja studera, ja, då blir det svårt... Och jag själv har varit arbetslös i tre år.
Det är hårt att vara arbetslös... Jag vet precis hur det känns, därför var jag tvungen att leta efter mina ideologier. Politiska ideologier om man får uttrycka sig så och hitta mina tankar och idéer, min tredje familj också. Vart vänder jag mig om orättvisorna bara ökar och ökar för varje dag som kommer och vart finns motparten för att bekämpa dessa orättvisor och dessa skyhöga klyftorna?
Vilka vänder jag mig till???? 
Svaret var faktiskt Socialdemokraterna.
Där trivs jag, vi har samma frågor och vi har samma politiska ideologier. Vi har samma tankesätt över samhället och vi vill dessutom ha en förändring på detta löjliga "Arbetslinje" som regeringen har nu kallat detta...
Jag gillar den inte, den har inte hjälpt mig med mina förhållanden.
De har skickat mig överallt och dessutom personal jobbcoachning men jag tyckte att jobbcoachingen var en av de absolut sämsta jag någonsin har upplevt så de borde skrota ned det. DET HJÄLPTE INTE MIG!!!
Alltså jag blir ju förbannad.

Vart finns jobben?
Via kontakter??
My ass om jag får uttrycka mig så...
Jag har extremt svårt för kontakter, speciellt i ett sådant fint land som Sverige men är man från utlandet och har haft problem med kontakter i hela sitt liv ja, då blir det ju svårt...

Förändring tycker och tänker jag samtidigt som jag skriver detta, därför vänder jag mig till Socialdemokraterna för att de har planer på att förändra detta och vi vill dessutom ändra Arbetslinjen så att ALLA får jobb åtminstone.
Varför så många krav? GEEEZ.... Det har inte hjälpt mig... Och jag som varit arbetslös i hela 3 år vill ha förändring eller hur?
Vi hade chansen att förändra samhället den 19 september 2010 men då gör Socialdemokraterna det sämsta val någonsin och orättvisorna bara ökar och ökar för varje dag som kommer...

Personligen tyckte jag att vi gjorde ett bra jobb under valet, vi jobbade så tiden bara rann ut och vi hade heta diskussioner men det räckte ändå inte... Som om det "räckte" men inte...

Vilket inlägg... Jag kan fortsätta såhär i evigheter men får väl avrunda detta eftersom detta vart alldeles för "fult" för ett inlägg, speciellt för ett Fredagspubinlägg...

Trevlig helg!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0