Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

En svart dag i Arboga

God kväll och välkomna till Eddiemans Fredagspub.
Jag känner mig lite nere när jag skriver detta... Det gäller om dagens händelser i vår kära lilla stad Arboga.
Två bränder i Arboga resulterar i KAOS i staden och samhället. Och inte nog med dagens sociala medier också där det snackas om både det ena och det andra.
Polisen misstänker mordbrand...
Det vi snackar om är alltså att flyktingförläggningen vid gamla Nalles vart totalt "demolished" på grund av branden och 82 personer är hemlösa.
Kommunens POSOM-grupp (grupper för psykiskt och socialt omhändertagande) har tagit hand om dessa stackare nu utan hem med mat, värme och vätska. Det är så himla tragiskt... Jag känner mig så ledsen, tänk om det var min familj där... Jag hade fan ingen aning om vad jag skulle ha tagit mig till... Jag är glad att jag åtminstone lever och de andra också. 3 personer fördes till sjukhus efter rökskador men inga omkom en sådan tur...

Det har varit ett stort liv därute ett ganska bra tag, rubrikerna från Magazin 24 och Arboga Tidning har verkligen bara handlat om negativa saker ute vid Migrationsverkets lokaler; Bråk, stölder och nu, misstänkt mordbrand...
Och inte nog med det, för ett par veckor sedan hittades en mamma och barn döda inne i en lägenhet i Arboga... Jag känner mig så ledsen och orolig nu.
Hur kan detta hända Arboga och varför? Finns det ingen förklaring till detta?

Mycket negativa kritik har framkommit bland folket  som säger att detta var "oväntat".
Men hur kan ni säga det? Det låter ju hemskt när ni säger det. Man borde istället reagera och fråga sig vart har säkerheten i Arboga tagit vägen?
För ett X antal veckor sedan gjordes en undersökning där Arbogaborna känner sig otrygga och nu när detta kommer och resulterar i mer oro, ja då måste jag hålla med... Vart har tryggheten tagit vägen?

Jag hoppas det finns mer förklaringar om detta... För detta är ju hemskt och tragiskt.

Jag fick nyheten när jag var i Västerås idag där min vän kommer och säger att om jag hade hört något mer från branden i Arboga...
Vilken brand? - Tänkte jag och jag fick låna hans mobiltelefon och såg till min förskräckelse att Aftonbladet hade skrivit idag om en brand vid flyktingförläggningen vid gamla Nalles...
Jag höll på att svimma...

Otäckt, väldigt otäckt...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0