Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fullsatt tåg

Tjenare och välkomna till Eddiemans Fredagspub, Edison personliga blogg på nätet!

Det är dags att uppdatera bloggen tänkte jag och det är dags för den vanliga väderprognosen som jag brukar leverera precis innan det riktiga inlägget. Den här dagen har varit tisdag för er som inte visste det. (Haha)
Det har varit kyligt idag, lite för kyligt... Och precis som alla vintrar så är det också halt på vägarna och gator. Och eftersom vinterskor är bra passande för detta väder så är det också ett tips att använda dem också. Men mina skor är väldigt usla när det gäller säkerheten så att säga. Varje gång jag går ut halkar jag minst 8 gånger för att mina skor inte har tillräckliga "halkskydd" om ni nu förstår vad jag menar.
Därför introducerade jag min "halkpinne" förra året men i år så har jag inte introducerat den eftersom jag nu har ett nytt liv framför mig och kan inte gå med en halkpinne, inte på tåget och inte heller i den nya stad som jag vistas ibland om dagarna och det är Västerås...

Apropå nytt liv...
Idag så var det introduktion till mina två kurser, som tydligen går parallellt med varandra, något som är nytt för i år fick vi veta... Jag vet inte om detta kommer att funka eller ge bra respons men tydligen så gör dem så nu eftersom de förra året fick kritik för att det inte fungerade som det skulle ibland och därför testar dem deras nya sätt nu för oss, som om vi vore försökskaniner men så är det när man går ett program som är relativt nytt i utbildningsfasen...
Och jag har aldrig sett ett så mycket folk i ett klassrum förut... Vår förra kurs som handlade bland annat om Sjukdomslära så var det inte så många som anlände på lektionerna men idag, OMG, det var verkligen fullsatt idag, något som verkligen satte min hjärna i fokus. Och det traditionella uppropet ägde rum och när läraren utav misstag nämner en utav mina vänners namn på ett sådant (fult sätt att man nästan sätter halsen) ja, då skrattar man ihjäl sig. Och jag skrattade kanske i minst en kvart och bad om ursäkt för min vän över mitt beteende men jag kunde inte hålla mig.
"Jag är van" var hans kommentar till mig om att man inte uttalar hans namn på korrekt sätt. Men detta var faktiskt något som jag kan kalla för "priceless".

Och på tal om fullsatt...
På tisdagsmorgonen när jag skulle ta tåget mot Västerås så var det också fullsatt... Och när tåget anlände mot Köping vart det ännu fullsatt och jag tror jag aldrig känt mig så instängd förut i mitt liv, i ett tåg...
Jag försökte ge utrymme för folket men folket i sig hittade inga fler sittplatser så vad gjorde dem? Jo, de stod som på parad i tåget och jag försökte samtidigt hitta ett gömställe men fann mig senare "instängd" bland folket i tåget...
Wow, aldrig har jag sett ett sådant fullsatt tåg förut och varför just på en tisdag?
Andra tisdagar brukar inte vara så, varför skulle denna tisdag vara speciell? Är det så att det är många nya studenter som börjar skolorna eller Högskolorna, är nya? I så fall är jag rädd att det lär bli fullsatt fortsättningsvis... Men jag hoppas verkligen inte att det blir så... För blir det ett fullsatt tåg imorgon också får man verkligen tänka på att vara snabb att hitta platser men snabb, det är jag inte...

Ha en fortsatt trevlig tisdagskväll!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0