Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Orolig för att förlora vänner...

Goddag och välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet. 
Personligt ja, det kommer det "kanske" att handla om idag med tanke på vad som har inträffat dessa månader som gått. Det är väl inga världsomfattande nyheter dessa men det är något som jag grubblat på som sagt en ganska lång tid. 
Under mina ungdomsdagar var jag en extremt känslig person. Det kunde gå så långt att bara ett ord som var nedsättande eller något liknande kunde få mig att gråta utav förtvivlan. Idag är det väl inte något mer än att strunta i det men då var det ett problem vilket ledde till att jag sökte ett liv utav ensamhet. Och det var verkligen något som jag verkligen sökte mig fram eftersom jag kände mig mycket tryggare bland mig själv och omgivningen vilket förklarar min attityd idag, psykologi ni vet... 
 
Mina lärare och även min far som ibland var orolig utöver min attityd försökte hitta på lösningar men det var inget som kunde botas eftersom jag aktivt då, sökte mig till ensamhetens vindar och lät fantasin flöda mycket. 
Idag är det väl inte likadant eftersom jag inte längre söker mig till ensamheten för att ensam har jag varit länge nog. Idag är jag den glade, nöjda och optimistiska personen som alla (jag hoppas) vet vem det är men jag har haft mina dåliga dagar... 
 
Idag är jag mer orolig för att förlora vänner eller bekanta som det tagit en lång tid att bygga upp kontakten med men det finns dock undantag... Eller find det undantag? Ta till exempel klasskamrater som jag trodde skulle vara "vänner för livet" men fick det bekräftat för mig redan ett år på högskolan att så var INTE fallet. Istället för att fortsätta bygga fram kontakten valde personen i fråga att autotamiskt blocka kontakten mellan mig och denne och det kändes ju som en massiv "slap in the face" eftersom jag hade ju förtroende för personen eftersom denne var mycket trevlig och jag trodde seriöst vi kunde välja att bli vänner för evigt men jag hade tydligen helt fel om det. Och detta hände utanför sociala medier, detta hände alltså på riktigt och jag kände mig besvärad och bedrövad på plats och ingen medmänsklighet eller känslor visade personen utan fortsatte utan ens att säga orsaken på varför. Jag tror det var på grund av att vi helt enkelt inte delade samma intressen, jag var nog för tråkig... Tråkig? Nonsens...
 
Hursomhelst, när det gäller sociala medier så har jag tagit upp detta ett x antal gånger
Facebook
Twitter

Det är ungefär så det känns men det är på sociala medier som jag oftast förlorar fler vänner nu än att addera dem och det är en orolig känsla eftersom jag inte vet vad motiven är. Oftast när jag möter upp dessa personer igen på vägarna så brukar de heller inte göra ögonkontakt och det känns ju som ett hot eftersom det är liksom en "hatsyn" som de tittar på mig. Det kan ju vara på grund av mina politiska åsikter men vem skulle inte tycka om en person som står upp för rättvisa, solidaritet och medmänsklighet? Jag förstår inte logiken... Men som sagt, det kan finnas massor av orsaker till varför de inte vill ha kontakten med mig men det vore ju trevligt att åtminstone veta orsaken. 

 

Den grupp som lämnat mig som vän på sociala medier är gamla klasskamrater och det är också en skrämmande tanke med tanke på att en person häromdagen ville arrangera en klassåterträff. Och för mig skulle ju den klassåterträffen innebära en känsla av obehag eftersom det är ju den gruppen som jag minst umgås med idag och är också som jag sa tidigare, den gruppen som jag förlorat kontakterna med mest. Så om det skulle dyka upp en sådan fråga har jag i mina tankar alltid sagt nej om inte det förstås är många som vill att jag ska vara med men det är en helt annan sak. Men den förfrågan har jag inte fått ännu men det snackades om det men det skulle kännas obehagligt eftersom jag tydligen är en person som inte bara är glad, nöjd och optimistisk. Jag är dessutom en person som människor ofta glömmer bort enkelt. 

 

Skrämmande tanke! 

 

//Eddie

 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0