Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Spel och Utveckling av en Spelförening i Arboga

 
Goddag och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet där alla är välkomna att läsa mina blogginlägg. Och tyvärr har dessa blogginlägg inte varit så många dessa dagar och månader men en lätt ändring ska det väl ändå vara tycker jag, oavsett om schemat är spektakulärt hemskt eller tomt så ska det naturligtvis vara fyllda med åtminstone ETT blogginlägg per dag vilket jag tycker borde vara ett uppsatt mål. 
 
Hursomhelst, idag är det den 22 juni 2014 och vi närmar oss juli med stormsteg och i mitten utav sommarperioden vilket brukar vara semestermånaden för många utav arbetarna på de olika fälten. Och tänk er det fantastiska man kan göra med semestern. 
 
[Spel]
Och då har det också varit midsommarfestligheter runt om i Sverige också vilket måste också tilläggas. Och jag har tyvärr aldrig varit så nära kontakt med det svenska midsommarfirandet på grund av dessa omständigheter såsom att till exempel, inte bli bjuden på någon midsommarevent eller liknande vilket har fått mig att på något sätt, alltid missat denna traditionsenliga firande vilket jag tycker är enormt synd med tanke på att jag tyvärr inte upplevt så mycket "spänning" i mitt liv ska man väl säga. Min uppväxt kan nog ha varit en av de absolut värsta och tråkigaste uppväxt någonsin vilket har fått mig till at bli som den jag är idag och många utav mina närmaste vänner vet nog om vad jag pratar om just nu. Om inte så får jag väl ta det igen för de som vill lyssna på mina tråkiga historia. 
 
Men det var ju naturligtvis inte det vi tänkte prata om idag. Vad som var syftet med detta inlägg var självklart den nog mest spelfyllda helg som jag någonsin haft på mycket länge med tanke på ledigheterna och semesterfirarna. Inte för att jag är så aktiv eller är spelkunnig men något måste man kunna göra och det var precis det som jag gjorde nu i helgen med några utav mina vänner hos bland annat en kompis som vi då tyckte skulle spela FPS-aktionspel. 
 
Detta dock med att spela FPS-baserade spel på konsoler har aldrig varit en positiv sida för mig med tanke på att jag för det mesta spelar PC-spel och har vant mig vid dessa spel att är väldigt svårt att manövrera på just en konsol. Och när vi då pratar om konsoler pratar jag om just den enormt ovana som jag har med Xbox och hela den arsenalen med tanke på att mina syskon äger Playstation-konsolerna. 
[Foto: Bror min spelar konsolspel, 2010]

Och inte för att försvara någon eller liknande utan det är helt enkelt så att jag även är ovan med dessa nya konsoler i allmänhet och pratar vi Playstationkonsolerna så är det endast den första konsolen som Sony Playstation lanserade ut som jag är speciellt van med med tanke på att Dualshock-kontrollerna då fortfarande inte var ute på marknaden efter 1998. Jag är alltså fortfarande van vid den originala enheten och handkontrollen vilket i sig är ju rent patetiskt att jag stannade just där och inte fortsatte utvecklingen med Playstation 2, 3 och nu 4 som är ute redan nu. Jag har alltså stannat vid originalkonsolen eftersom den har varit så betydelsefull för mig eftersom spelen som jag äger fortfarande fungerar utan problem och varje gång jag startar enheten så kommer dessa underbara minnen från en mycket ung Eddie tillbaka och jag känner mig upprymd. Den känslan får jag fortfarande än idag vilket jag tycker är fantastiskt men när det gäller dessa nya konsoler så har jag inte fått samma känsla tyvärr. 
 
[Utveckling utav en Spelförening i Arboga]
Och med glädje kan jag nu meddela att det nu skapas och arbetas fram en helt ny förening vars syfte är att få igång ungdomarna med sysselsättning och att svenska och internationella spel, brädspel, rollspel, e-spel samt livespel spelas samtidigt som studiecirklar arrangeras och att det dessutom är en drogfri miljö. Och detta har nu pågått i ett x antal veckor nu och att det nu som det verkligen börjar hända saker.  alla fall när det gäller föreningar eller liknande att det nu skapas fram en ordentlig med också en seriös förening som dessutom har människor som brinner för intresset vilket skapar en oerhört god men också viktig känsla för gruppen för den nya föreningen. Och nästa vecka är det det kommande och viktiga årsmötet som kommer att behandla den nya styrelsen som den invalda valberedningen har bearbetat fram hur det ska se ut i föreningen och jag ser det med spänning och eventfyllt årsmöte. 
[Foto: Mutant Chronicles]
 
Och i helgen var det återigen en träff med dessa spelintresserade människor och vi var väldigt många där vi lyckades spela med två grupper med unika spel. Kortspel brukar vara enkla och roliga att spela medan dessa unika brädspel såsom Mutant Chronicles oftast tar en armé med tid och taktik att spela sig igenom vilket huvudsakligen är själva syftet med spelen men att ett spel skulle kunna göra en nervös och att hjärtat började pumpa stenhårt och snabbt var inte något som jag hade i åtanke när jag spelade dessa spel men det var oerhört roligt och fantastiskt att få kunna känna en sådan känsla med dessa fantastiska människor som man ser brinner för detta och jag hoppas verkligen att denna förening kommer att vara en startpunkt för att få aktiva ungdomar i Arboga och att föreningen också får fler medlemmar framöver så att föreningen blir ännu större i just Arboga.
 
Visst vore det häftigt om det fanns något sådant i Arboga? Som sagt, detta är just startskottet och som sagt, jag ser fram emot årsmötet som kommer nu. 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0