Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddie, checka din hörsel!

Foto: Arkivbild från 2006

Det här med min hörsel har alltid varit på agendan tro det eller ej. Vare det sig är hemma när jag konstant "hör illa" på grund av att ingen utav mina familjemedlemmar talar tydligare eller om det är ute bland vännerna när jag "hör det jag vill höra". 
Precis...
 
Det är precis där jag egentligen ville komma med detta blogginlägg av den enkla anledningen till att min hörsel oftast kan vara problematisk när jag måste lyssna extra noggrant för att förstå meningen med ett påstående eller liknande.
 
Jag har aldrig haft problem med min hörsel, inte ens när man gjorde obligatoriska hörselundersökningar hos skolsköterskan i grundskolan och har heller aldrig funderat på att undersöka hörseln heller när jag inte störs av det och jag hör inte illa heller. Dock... Om det är så att det är så pass "illa" som det förmodligen är så kanske hörseln gradvist blir sämre med åren vilket lär vara en varningsklocka om jag såg eller uppfattade den. Men jag förstår det inte än så länge och har inte klassat det som allvarligt och inte heller lider jag (tack och lov) utav tinnitus som kanske är örats och hörselns värsta bov och det skulle verkligen förstöra mina ökända powernaps och fantastiska sömn. Men...
 
Varför frågar jag mig själv detta? Det gör jag inte, jag har faktiskt fått extremt många så kallade påpekanden av min familj, främst från mina syskon som jämt klagar på att "jag hör illa" vilket jag anser inte är så. Det har till och med gått så illa att varje gång jag hör illa utbrister min bror "du hörde inte" och sedan börjar han sakta applådera med en elak min och ton vilket får det att vara som någon form utav mobbing vilket jag absolut avskyr. Jag har sagt åt honom att sluta med det vilket han höll med om och det har inte varit något mer om det. Sedan brukar mina vänner höra mina felpåstådda uttalanden när det inträffar vilket oftast brukar vara roliga eftersom de tycker det är roligt och de brister ut i skratt. 
 
Min teori efter att ha analyserat detta väldigt noggrant i många dagar så är det att; oftast pratar människor alldeles för otydligtvilket får mig att höra ordet vilket i många fall har ordet likheter i uttalandet, som om det rimmar och jag tolkar det ordet istället och frågar ut om det var just det ordet jag hörde. Många gånger har jag hört fel... 
Shiez...
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0