Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub [17 oktober]

Hejsan och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, bloggen där jag, Eddie, ebrättar helt enkelt om min vardag och hur jag ser på den. Och det är ytterligare en fredag idag vilket betyder att det är EDDIEMANS FREDAGSPUB!
[Väderprognos]
Dagens fredag har bestått mestadels utav en glad höstsol kombinerat med kyla men annars har det varit uppehåll vilket indikerar på att höstvädret nu verkligen är på allvar och vi rullar in mot mörka tider och med det så menar vi antagligen att det börjar bli mörkt ute och inte något helt annat. 
 
[Eddiemans Fredagspub]
Ett klassiskt Eddiemans Fredagspub-inlägg på bloggen innehåller mycket över mina vyer kring mina dagar och summerar den också klassiskt via dessa inlägg men jag har tittat tillbaka till de flesta inläggen gjorda mellan 2008 - 2012 och dessa inlägg innehåller mycket... Klagomål? 
 
Jag måste ha varit extremt arg med tanke på att dessa inlägg innehåller mycket klagomål. Majoriteten utav klagomålen innehåller det som jag pratat ständigt om i bloggen och det är ekonomin och hur mörk den jämt och ständigt varit med tanke på att jag inte haft tur när det gäller att infinna en ekonomisk balans. Mycket otur, orättvisa och extremt höga krav har legat bakom denna ganska så tragiska upplevelse och vi får heller inte glömma bakgrunden också, den fattiga naturen som jag kallar den innebär helt enkelt att ingen av oss i familjen har haft den där turen att slippa vara orolig över ekonomin. 
Så om ni läser mina gamla inlägg idag, 2014, så ber jag först om ursäkt för att inte ha försökt uttala mig i termer så att ni människor förstår hur svårt det varit att försöka komma upp till toppen av till exempel en karriär som jag idag ser, inte existerar heller med tanke på hur situationen ser ut idag. jag är inte nöjd men jag var definitivt inte nöjd då så ni får verkligen ursäkta språkbruket också. 
 
Vad jag försöker säga till er är att försöka förklara för er hur det varit svårt med livet när ekonomin aldrig har varit under balans. 
 
[Veckan]
Hur har veckan varit Eddie? Jag vet inte, som alla andra skulle jag nog ha svarat och det har den faktiskt. Plugg, spel, musik och andra fritidsintressen, lite som det gamla vanliga med andra ord. Lite för tråkigt inte sant? Nja, det är precis det så det ska vara egentligen och jag verkar inte klaga på det heller så varför börja argumentera om något sånt nu? Det är jag som gör det så jag ber om ursäkt... Igen... 
 
Ni har också fått några inlägg i veckan som är egentligen undersökningar på olika ämnen som intresserar mig och det som hänt men som jag beskriver i detalj. 
 
Hmm, ett ganska kort inlägg vart det i alla fall.. 
Det är väl bra det istället för att ni får en himla massa tjocka texter av mig. 
 
Jag hoppas ni får en trevlig och skön fredag så syns vi nog förhoppningsvis därute. 
 
Tjing! 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0