Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Det är påsk 2015

Hej och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub - Eddies personliga blogg på nätet där det uppdateras... När jag kan egentligen. Jag har verkligen varit upptagen hela marsmånad och april ser heller inte lovande ut när det gäller lediga stunder. Och jag har inte ett arbete ännu vilket gör mig småförbannad bara att tänka efter att; trotts att jag befinner mig lite överallt har jag inte ett arbete som jag tillbringar min annars lediga tid på något som att utföra en tjänst och vara klar med tjänsten för dagen och få en belöning för det. Lite psykologi; ett belöningssystem är precis vad jag saknar just nu. Men det kommer väl antar jag, någon gång. 
 
Jaha. Det är påsk 2015. Det kom som ett vänligt brev på posten. Jag hade totalt glömt bort påsken annars om det inte vore för dels min kalender som upplyste detta först och sedan på sociala medier såsom Twitter och Facebook som påminner mig om detta. 
 
[Firar du påsk, Eddie?]
Jag fick en sådan ganska trevlig fråga i veckan om jag firade påsken rent allmänt. Nu måste jag själv tänka efter... Jag frågar mig själv om hur man egentligen firar påsken? Alltså rent allvarligt. Hur firar man påsk? Jag vet inte med tanke på att jag inte växte upp med traditioner för övrigt, trotts att jag vet att min familj ursprungligen har katolska rötter (religion) bakom sig. Men jag gjorde inte det och jag har helt enkelt på grund av (kanske) min ignorans, inte firat eller fått in mig kunskaper om påskfirandet. Med julen så är det dock en annan sak eftersom man ser sig omkring då det är juletider och att alla i princip firar den oavsett traditioner. Men med påsken; jag var nära på att glömma bort den i år och i fjol minns jag ingenting mer än att jag kanske drack mig nöjd till en påskmust som är synonym till julmusten. Eller är det ett synonym? Det får ni avgöra. 
 
Jag vet att många i min närhet kommer att fira påsken. Inte jag. Jag har inte fått någon inbjudan. Eller får man det? Eller är det vanligt att man firar den med familjen? Det tror jag det är faktiskt men jag kommer inte att fira den för att; jag inte har tid. Eller jo, jag har tid men det är inget som kommit fram till mig som julen brukar göra. Alla vet vad det är och alla vet hur man ska fira den. Påsken är med andra ord, synonym till julen. 
 
Påskfirandet har för mig, inte varit lika stort som julen brukar vara. Men i andra länder vet jag det betyder så enormt mycket. Men här hos mig betyder det ingenting mer än att få några dagars ledighet som jag oftast ibland önskade jag kunde få sådär trotts vilka omständigheter det är hemma just nu. 
 
Annars önskar jag er alla en trevlig påsk!
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0