Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub [Delayed]

Jahaja. Vilken hemsk vecka.. Så hemsk att det verkligen inte behöver nämnas i detta blogginlägg. Sjukdomar och stress är bovarna som ligger bakom saken som gjort att jag inte känt mig 100% plus att delar utav min sömncykel förstörts på grund av för mycket sömn. Sömnen har varit den helande effekten för mig och nej, här kör vi inte på mediciner, även ibland om jag önskade mig några helande piller ibland men sömnen är ju den stora och viktiga helande effekten egentligen så varför ta mediciner då?
 
Hursomhelst, ursäkta mig för den röran och välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub; Eddies personliga blogg på nätet. Vet ni inte vem jag är så checka självbiografin som borde vara listad i kategorin på menyn till höger. 
 
Detta känns som det kommer att vara ett ganska så kort inlägg med tanke på hur sent som jag skriver ned detta och som jag nämnde tidigare, det fanns några orsaker. Men vi kan i alla fall analysera veckan som gått i alla fall. 
Dessa mörka dagar börjar i alla fall sakta men säkert försvinna från oss och det gör mig så fruktansvärt deprimerad. Varje år ska det inträffa och alltid ska det vara samma sak; den känslan som uppstår när snön smälter och dagarna blir varmare och ljusare. Men det borde egentligen inte vara så djupa och deprimerande tankar. Det är ju awesome om man tänker efter. Men nej... Jag har alltid associerat våren med sjukdomar och smärta. Och när våren anländer kommer dessa med in som ett vanligt brev från posten. Därför kan jag inte se något positivt om det egentligen. 
 
[Sjukdom]
Måndagen började som det brukar börja egentligen, vissa ärenden, möten och annat som finns tillgängligt på agendan och tisdagen ägnade man åt att helt enkelt planera in framtiden vilket det är här som jag måste nämna; började "sjukdomspanoramat". Och på onsdagen orkade man absolut inte göra något produktivt så sängen fick vara bästa vännen. Konstaterade att migrän var boven och att få migrän är inte roligt alls. Migränen varade en hel dag men jag orkade inte göra någonting på torsdagen heller. Så där beslutade jag för att helt enkelt sova bort mina smärtor vilket vart lyckat men sömncykeln fick jag förstörd istället. 
 
Att få sömncykeln förstörd är hemskt. Det betyder ungefär att dygnet vänt sig och att istället att sova under natten sover man under dagen vilket kan vara hemskt när man som jag då, är upptagen med saker i princip hela tiden vilket gör att jag inte får missa saker egentligen som kan vara viktigt. Men här gick det inte. Här var jag extremt tvungen att stänga av mig i min egen bubbla för att hela mig. Det resulterade i att jag hade extremt många notiser både på sociala medier men också på min telefon som är extremt aktiv av någon okänd anledning. Detta är ju verkligen inte bra men så är det helt enkelt när man valt att prioriterar på "fel" saker nästan hela tiden men nyckelfaktorn i det hela har varit att "synas". That's the main reason.
 
Men detta kommer att vara din död, Eddie. I can assure you on that... 
 
Under fredagen minns jag för att vara helt ärlig, inte så mycket alls vad jag gjorde. Det är skrämmande egentligen. Och vad som gjorde att detta inlägg vart försenat tror jag inte ni kommer att få en konkret svar eftersom jag inte minns vad jag gjorde då. Vila? Sov? Ingen blekaste aning... 
"The future is not bright, Eddie! Keep on dreamin'!"
 
Men på lördagen vet jag vad jag gjorde i alla fall eftersom man då gick till Brandsta i Arboga där ungdomarna från Ungdomsfullmäktige, arrangerade det traditionsenliga LAN;et som brukar anordnas på Brandstas lokaler vilket jag tycker är bra att ungdomarna engagerar sig. Och LAN;et såg ut att vara fyllt med ungdomar i alla åldrar, killar och tjejer och det är bra att det finns många som intresserar sig för detta. Sedan var det ju vi från spelföreningen The Odd One's som agerade "crew" som höll saker och reda på LAN;et vilket ordförande i spelföreningen meddelade senare att det vart ett lyckat LAN och att det fanns intressenter och ungdomar som kunde vara med. 
 
Samtidigt som ungdomarna hade sitt evenemang hade spelföreningen ett årsmöte där det diskuterades väldigt mycket bland annat framtiden och evenemang som kommer samt att det beslutades om en ny styrelse. För det mesta vart det omval och alla kände sig vara nöjda med valberedningens förslag och jag ska egentligen inte klaga heller. Det är kul att vara sekreterare för spelföreningen The Odd One's. 
 
Och söndagen spenderade man först att småfixa saker hemma, det behövs alltid något att fixa hemma och sedan gick man och spenderade kvalitetstid med vänner och spelade in vår framtida podcast som jag håller också på att redigera för fullt. Eller i alla fall så att jag hör någonting för just nu har jag problem med programvaran hemma men det ska försöka vara fixat idag i alla fall (måndagen den 2 mars). 
 
Det var veckans försenade fredagspub. Jag ska försöka hålla mig i tid nu efter dessa dagar av vila och konfundering. Annars tar jag mig tipsen jag fått av majoriteten av mina närmaste vänner; ta det lugnt Eddie. Stressa inte. 
 
Ha en fortsatt trevlig måndag. 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0