Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Lördagsnonsens; Part 2

Tjenare och mycket välkomna ska ni vara till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet. 
 
I veckan kunde vi ännu en gång, upptäcka vintern och dess återkommande aura genom att gå ut. Basically. Gick man ut i veckan, då var det, eller förlåt, är kallt fortfarande. Det är ganska sjukt och ironiskt att det fortfarande är iskallt ute. Något som får mig att bli förbannad eftersom jag är sjukt trött på vintern. 
 
Men varför klaga så extremt mycket om vintern? Jag bor ju för tusan i den norra klimatzonen.
 
Men nog om väderfenomenet. Jag pratar ju ofta om det och det kanske märks att jag saknar sommaren? Vi kan skippa hela våren också, det är ingen fara. Med våren då kommer andra bekymmer men NOG OM VÄDRET. 
 
Idag är det ju lördag och jag lovade mina kära läsare att prata lite lördagsnonsens. Och lördagsnonsens ska ni få. 
 
Dagens tema handlar om Bokläsning
Varför valde jag ett tema som är så extremt svårt att få några vettiga meningar formulerade på denna blogg?
Hm. Jag antog den utmaningen för att jag kan och vill helt enkelt. Och om jag kan så kan jag definitivt ingenting om bokläsning men jag har några aspekter och synvinklar till det. Så kan vi börja nu, hm? 
 
Jag har aldrig varit en bokmal. Jag hade enorma problem med bokläsningen i skolan och bokläsningen har alltid varit ett intresseproblem för mig. 
Bokläsning generellt sett är en aktivitet som utförs av en minoritet. Det betyder att det är inte många människor som läser böcker på grund av intresse. För min del var alltid bokläsningen tvingad. Och det tycker jag än idag är lite småjobbigt att veta att jag inte klarar av att läsa böcker för att jag inte har intresse för det. 
 
Och samma sak gällde när man läste litteraturvetenskap och andra vetenskapliga artiklar men pratar vi om dessa former utav läsning så är man ju alltid tvungen att läsa dessa artiklar eftersom dessa är väsentliga för ens studier. Men där hade jag också problem med att få ett så kallat "flow" under läsningen. 
Generellt sett har jag problem med att få ett flyt under läsningen. Det har med det förbannade intresset att göra och jag, liksom många andra människor, har inte intresse för bokläsning vilket får mig att verka som om jag är ignorant på något sett vilket jag kan förstå till en viss nivå men har man inget brinnande intresse för bokläsning, då har man det svårt för att läsa böcker i alla genrer. 
 
Så ibland dyrkar jag faktiskt personer som kan läsa böcker i alla olika miljöer, vare sig det är i biblioteket eller om man pendlar med tåg och hinner läsa några rader ur sin favoritbok. Det kallar jag verkligen, dedikation. 
 
Jag hoppas ni har en underbar lördag och fortsätt med eran läsning.
Det är därför jag börjat blogga nu, för att återuppliva mitt intresse för textläsning och skrivande. 
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0