Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub - Efter ett långt uppehåll

Så det var ett tag sedan man skrev ett inlägg här i min nu verkligen gamla och intressegivande blogg som är min personliga plats fylld med tankar, inspirationer, inlägg, inriktningar och en hel del klagomål.

 

Ja, en hel del klagomål i mina unga dagar som en fattig arbetsmarknadspolitisk-engagerad ungdom var den vardag som jag aktivt bloggade om för ca 12 år sedan för att jag ansåg att samhället svek mig när jag inte fick komma in i drömutbildningen jag hade sökt till efter det miserabla som var till studentfest jag fick uppleva som var året 2008.

 

Spolar man fram klockan till nu så är inte mycket förändrat egentligen. Jag vill inte börja med comebacken med att försöka fylla mina inlägg till det negativa för att det har jag redan gjort nu i så många år. Det är dags att kanske vända om det negativa till det positiva. Därför tänkte jag börja skriva inlägg nu med motivet och syfte att generera positivism och att dela med mig av tips, information och saker som ger och inspirerar glädje och motivation.

 

Ett stort syfte med att jag startade bloggen tidigare som ny student var ju för att försöka förbättra min livssituation och att kunna dela med mig av mina insikter, idéer och åsikter kring det men jag misslyckades ganska hårt det första och andra året jag valde att blogga om mina saker eftersom det gjorde så att jag hamnade till slut i en liten mindre konflikt vilket aldrig är bra. Speciellt när man har och hade då, idéer på att expandera genom bloggen.

 

Efter den lilla incidenten har jag sedan dess, försökt att inte skriva nedvärderande inlägg i mina inlägg och istället satsa på det positiva. Och det behöver vi alla nu speciellt i sådana mörka och dystra tider som är nu i samband med covid-19 pandemin som nu härjar hejvilt bland oss i världen över.

 

Precis, detta alarmerande covid-19 har verkligen förstört mitt liv i alla aspekter och det är så oerhört svårt nu i dessa stunder, att ens försöka generera positiva aspekter och tankar på grund av denna riskfaktor som är pandemin. Hur kunde det gå så illa? Och varför blev det så illa?
Dessa frågor kanske jag som en enskild person från Blekinge, kanske inte kan svara på bordet just idag men att försöka hålla sitt sunda förnuft, att ta ansvar och att hålla avstånd är liksom en ren självklarhet att försöka bekämpa detta oerhört vidriga virus.  

 

 

Jag ska mer i detalj berätta om mina åsikter kring detta som har varit av pandemin som kom som en oerhörd chock för mig. Inte nog med att vi hade tidigare viruspandemier eller liknande (det som slog mig hårt och först nu var svininfluensan), jag är nu definitivt i riskgruppen på grund av min dåliga hälsa med diabetes och astman i bagaget. Det är ett tufft liv man har att se fram emot om man kollar på prognosen som ges ut dagligen av Folkhälsomyndigheten.

 

Trotts detta så försöker jag i alla fall behålla lugnet som sagt och hålla mig hemma efter rekommendationerna som våra myndigheter begär oss att göra även om jag vet att det är oerhört svårt för många att göra så. Men gör vi inte det så kommer viruset att inte bekämpas och vara kvar hos oss om många månader mer, eller år i värsta fall tills det kommer ett mirakelvaccin till oss alla som jag tror våra kära läkare och forskare jobbar febrilt med det just nu och dagligen!

 

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: WilliamMaice

Driving while intoxicated is a significant crime and can result in very bad punishment, including jailhouse time, penalties, and a criminal background. In the event that you or a family member has been faced with driving under the influence, you will need to examine selecting a criminal DUI personal injury attorney. In this specific article, we shall discuss the advantages of choosing a criminal DUI attorney in court.

Legal Expertise: DUI solicitors are knowledgeable when you look at the legal components of driving while intoxicated cases. They can navigate the complex legal system and now have a rich knowledge of what the law states and the courtroom processes. This competence could be invaluable in making certain your protects are protected and that you obtain the perfect outcome.

Fighting Plea Deals: dwi law firms have the feeling and negotiation skills to negotiate plea deals for you. They are able to negotiate with prosecutors to lessen the charges against you or even secure a far more lenient sentence. This might help you save time, money, and stress.

Evidence Review: DRUNK DRIVING lawyer or attorney can review the data in opposition to one to see whether it absolutely was obtained legally. In the event that data was obtained illegally, it can be left out from court proceedings, which could highly enhance your likelihood of a great outcome.

Cross-Examine Witnesses: legal representatives are skilled in cross-examination, which can help to discredit the testimony of witnesses against you. This will probably weaken the prosecution's case while increasing the chances of an optimistic outcome.

Sentencing Alternatives: DUI attorneys can negotiate for alternative sentences, such as for instance community service or drug abuse programs, in the place of jail time. This will provide an even more good final result for your needs and certainly will allow you to steer clear of the stigma of experiencing a criminal reputation.

Court Experience: DUI attorneys have extensive expertise in court and therefore are acquainted with court procedures and protocols. They learn how to dispute thoroughly in your stead and will provide a powerful protection. This will probably enhance your odds of a good result.

Representation in Hearings: DUI legal professionals can represent you in administrative hearings, such as for instance license suspension hearings, which can help to save your driving rights. This will probably prevent you from losing your license and certainly will ensure it is simpler for you to make the journey to work, school, and other needed areas.

Protection of Constitutional Rights: DUI attorneys make sure your constitutional rights are protected through the entire court process. This includes the ability to a good trial, the right to remain silent, as well as the straight to get rid unreasonable searches and seizures.

To conclude, contracting a criminal DUI legal practitioner can offer multiple rewards in the courtroom. From legal abilities and negotiating due process deals to safeguarding your constitutional rights, a lawyer can offer a good defense while increasing your odds of a favorable outcome in a DUI case. In the event that you or someone you care about has been faced with drunk driving, it is critical to consider hiring a criminal DUI attorney to make sure that your proper rights are protected and therefore you obtain the perfect consequence.

If you want to acquire more info on your topic area click on our site: [url=https://www.bouchardcincinnaticriminalduiattorney.com/practice-areas/top-cincinnati-domestic-violence-attorney-roger-bouchard/][color=black_url]ohio criminal attorney[/color][/url]

2023-05-01 @ 12:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0