Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [14 aug]

Hej och välkomna till min blogg; Eddiemans Fredagspub.
Idag är det fredagen den 14 augusti 2009. Igår var det torsdag och märkte ni att natten då var fyllda med stjärnor i himmlen?
Själv lyckades jag se det unika spelet där uppe hemma hos mina föräldrar och det var en vacker syn.
Det som  inte var vackert dock var de hemska molnen som syntes vid halv-fyra tiden igår eftermiddag. Sedan var det regn, det efterlängtade regnet som jag kallar det eftersom det varit extremt varmt dessa två veckor som nu gått...
Och det har hänt mycket i Arboga desa tvåp veckor av inaktivitet i min blogg. Och jag vet, jag ska försöka bättra mig och uppdatera er med information ur min synvinkel till er som läser denna unika blogg och ja, jag säger "unik" eftersom det är bara jag i min släkt som bloggar om "livet som någonting i Arboga." Ahahahaha, det där var klockrent sagt av mig!

[The Medieval Week]
En vecka fylld med aktiviteter i Arboga, årets medeltida vecka är därmed slut för i år.
Själv så kunde man bara närvara vid två tillfällen och det var onsdagen och fredagen. Annars så vet jag inte så mycket om det mer än att enligt dagens lokala tidning så rubricerades festligheterna som "smått stökigt".
"Speciellt på lördagen" läste jag även raden som en polis beskrev till journalisten och själv var jag ju inte ute den dagen och kvällen. Jag frågade även portvakten och han höll med om att lördagen var som stökigast av alla dagar och det var ju inte trevligt att få höra det.
Det som var trevligt att höra var att Frederico el Primero hade med sig en kpmis från The USA, Ben som han heter var och hälsade på Sverige och Arboga, mitt i medeltidsveckan och det var ju trevligt att få träffa honom!. Det andra var ju att få höra att Anders klarade flyttningen och bor mycket bättre i sin nya lägenhet. Och självklart var det även trevligt att få träffa honom igen! Det är så trevligt att få träffa alla ansikten nu igen efter så många månader av inaktivitet.
Eller ja, inaktivitet kan jag själv inte säga eftersom jag har haft det väldigt tuft dessa senaste dagar, veckor och även månader.
Men åter till ämnet.
Under onsdagskvällen så kom även bandet Nordman till Arboga för andra året i rad och hälsade även oss välkomna till årets Medeltidsdagar 2009.


[The Walking Undead]

Under dessa sista dagar har det även varit KAOS hos mina föräldrar.
Maten är inte tillräckligt gjord längre och alla småtjafsar på varandra och bråkar om mitt rum och vem som ska få erhålla den efter mitt flytt.
Just det, jag flyttar alldeles strax till en egen lägenhet som jag köpt från min mamma.
Men hursomhelst så verkar det inte gå så bra hemma där just nu.
Och som jag sagt till mina arbetskamrater; det ska bli så skönt att få slippa alla där hemma. Men visst, jag kommer att sakna dem.
Jag kommer att sakna min pappa mest eftersom det är han som hjälpt mig med allt. Och jag visar stor respekt för honom, även om inte han ser det själv personligen men jag respekterar min far enormt.
Och naturligtvis respekterar jag även min mor också eftersom det är även hon också som hjälpt mig med saker som annars varit helt omöjliga att få det gjort.
Jag respekterar alla i min familj!

"Nos vemos!"

[Disabling the Cooperation]
Det som får mig att bli sur ibland är det samarbete som jag knappt får i min familj.
Jag och min bror kan ha något på gång och vi har alltså en månad på oss att förbereda en sak, i det här fallet så fick jag en plats igen att få uppträda på årets BEACH ROCK 2009 i Köping som kommer att hållas under dagarna 21 - 22 augusti.
Vi fick beskedet i slutet av maj och jag och min bror var naturligtvis anmälda till eventet.
Och så fick studenterna sommarlov och de kunde planera allting i förväg. Vad som inte kunde utföras i vårt fall, var den loggan som min bror skulle fixa till oss så att BEACH ROCK eventet skulle få en glimt av oss som skulle uppträda till folket.
Och hans enda försvarsmekanism i detta fall, var att "Du aldrig skickade Photoshop till mig".
För det första, jag jobbar och det gjorde inte du, förutom de två veckorna som du jobbade med pappa i mitten av juli 2009.
För det andra, har han [du i detta fall och 'DU' är Alexander, min bror] lyckats på någotvis, förstöra sin 1Tb hårddisk med information, data och program och i det fallet kunde han inte få Photoshop fixat.
För det tredje, DU har haft HELA DITT FÖRBANNADE SOMMARLOV på dig att FIXA VÅR LOGOTYP!!!!!!

Och vad är det han säger idag? Idag säger han så här:
"Nej, jag tänker inte gå på BEACH ROCKEN eftersom jag inte vill missa min första skoldag på grund av det."
"Men för i helvete" - tänkte jag i huvudet samtidigt som han försökte byta ämne men då kom ilskan tillbaks och jag hatar att vara arg men ibland när allt går åt helvete så måste jag bli sur och arg på det och i det här fallet vill alltså Alexander, min bror, förstöra säkert vårt 11:e event som inkluderar BEATBOX.
"Jag behöver tid att beatboxa" säger han återigen. Och som jag sa tidigare har han haft hela sommarlovet på sig att utöva och bemästra Beatboxen på SITT sätt men han har totalt sågat det mitt i tu och jag meddelade honom I GOD TID för tusan.
Jag vill ju inte säga till Jörgen Persson, en som jobbar på ungdomsenheten i Köping, att jag och min bror Alexander vill avbryta vårt uppträdande till Beach Rocken 2009. Då kommer han ju att bli besviken men snart är jag så illa tvungen att göra det eftersom jag anmälde både mig och min bror till eventet men nu är det så illa att han inte tänker gå och i onsdags denna vecka fick jag beskedet från honom att han INTE vill gå.
Så jag blir återigen ensam och jag kan inte gör adet ensam. Så nu är jag så himla tveksam om jag tänker göra SOLO eller inte... Usch, vad säger ni?

Alexander har alltid varit så, hela tiden så himla BLYG att många idag saknar honom och frågar hela tiden mig om vart han befinner sig och det är som om Alexander har mer respekt än mig. Det känns så faktiskt.
Och jag har gjort vissa undersökningar tidigare om varför Alexander är på sitt hemska beteende vissa dagar och det kan ju ha sina orsaker.
Några utav de största orsakerna finns att läsa i detta inlägg här.
Lite elakt kanske? Men så som han gör mot mig, att få behöva inställa ett event som jag hade bokat tillsammans med ungdomsenheten i Köping bara för att han är rädd för skolan? Usch, hade han aldrig haft problem med skolan tidigare hade detta ALDRIG någonsin hänt honom!!!

Varför?

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0