Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [16 sept]

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg på nätet.


Idag är det en vacker fredag, solen skiner ute, inga hemska moln och trevligt klimat ute vilket betyder att det är en vacker höstdag ute.
Och det är första gången sedan 6 maj i år som jag gör ett riktigt "Fredagspub-inlägg" och förklaringen till det är många...

Dels på grund av för lite tid för bloggandet och dels för lite fritid... Men idag känner jag att jag har ganska mycket fritid vilket betyder att jag har tid för mitt favoritintresse; bloggen.

Det här med att blogga känns faktiskt ganska roligt. Mycket på grund av att jag har unika läsare och för att jag ibland får respons från olika håll, speciellt i Arboga då eftersom det är där som jag är "stationerad" om man nu får uttrycka det så.
Det kommer att ta tid att få respons från Västerås eftersom jag studerar på högskolan där men tro mig, det är på gång redan nu faktiskt.

Denna vecka har varit okej... Vädret har inte alls varit bra eftersom det bara har regnat i stora delar av landet, mycket berodde väl på den där stormen som gjorde sitt intrång redan i tisdags då det blåste som om man trodde orkanen var här...
Men i Västerås vart det bara värre... När man trodde man hade hittat ett "säkert" skydd från regnet så vart det bara värre... Det var då som det började blåsa och dessa moln från helvetet gjorde sin debut i Västerås... Tro mig, jag har aldrig sett så hemska och farliga moln som dem i Västerås i tisdags och onsdags... Men en sådan enorm tur att det inte började åska för då hade det verkligen sprängt mina idéer för onsdagen.. Och efter den lilla incidenten i onsdags var jag tvungen att avbryta pluggandet "en stund" efter en enorm huvudvärk och illamående hela torsdagen vilket resulterade i att jag stannade hemma då, eller ja, kommer nog att stanna hemma i helgen också, så som det ser ut just nu. JAG VET INTE ännu om jag sticker ut, det beror väl på vad Arboga har att erbjuda nu till helgens kvällsaktiviteter... Men vad jag kommer att göra nu på lördagsförmiddagen är att få en utbildning över att vara förtroendevald för Socialdemokraterna i Arboga och hur man hanterar kritik i media bland annat står på schemat vilket jag tycker är mycket intressant.

Det här med politik för mig har varit ganska inaktivt dessa senaste månaderna som gått dels mycket på grund av tiden, jag har inte haft tiden till det och inte orken heller för att tillägga det och dels för att fritiden har varit extremt låg för mig, speciellt när jag jobbade på Arbetsmarknadsenheten.
Men jag försöker sakta men säkert att  åtminstone närvara vid de viktigaste mötestillfällena, dock enligt andra uppgifter väljer och säger de att jag ska försöka minimera på detta eftersom jag nu börjat studera och de vill istället att jag satsar på studierna och något utav det har de rätt men jag har ju mina åsikter så det är upp till mig.

Trevlig helg!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0