Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Extrem tystnad

Hejsan och välkomna till min blogg...
Nog för att jag vet att måndagen försvann på grund av sömnen men den var nog en av de absolut tystaste också. Inte ett ord yttrades. Ingen sade något heller. Det var knäpptyst hemma. 
 
Detta brukar inträffa när jag vet brorsan har fullt upp med saker som inte ens jag förstår vad han håller på med. Han pluggar också vilket gör saken mer intressant med tanke på att han jämt och ständigt är hemma. Visst, han pluggar väl på distans men det irriterar mig eftersom han sällan går ut. När han går ut är det då när jag vet att det är en sak som "måste" uträttas. 
 
 
Vi pratade sist om ärendeuträttanden också och det är precis tvärtom när det gäller honom men det har vi pratat om så vi behöver inte gå in i detaljer här.
 
Han håller mycket på med själv-projekt vilket förklara saken i varför han inte syns heller. Det han brukar oftast göra är att sitta vid datorn och läsa en massa konsolrelaterade texter. Det är något viktigt han håller på med så att störa honom kostar honom enormt mycket tid men han är allmänt kunnig i de flesta ämnen i alla fall och en lysande matematiker. Men hans enormt svaga sida är helt enkelt den tystnaden... Så tystlåten. Och jag är lite orolig för denna tystnad eftersom jag vet att om jag startar en konversation brukar det uppstå bråk eller konflikt för att jag "störde honom". 
 
Därför är det oftast bäst att vara tyst; allt för att undvika en konflikt
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0