Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

2 - 3 December

Hej återigen, Eddie talar igen. Och vi fortsätter granskningen av årets december-månad med några extra minnen från tidigare år.

Men först vill jag gratulera Ungdomsfullmäktige för den nya styrelsen! Äntligen har ungdomsfullmäktge i Arboga, en styrelse vald av ungdomarna själva, som var närvarande naturligtvis...
Närvarande ja, hur många var det närvarande då?
Som sagt, jag som är ungdomsambassad där kan ju antagligen även kalla mig själv som spion eftersom jag tillsammans med Henrik som jobbar på ungdomskontakten, inte har rätten att rösta enligt vissa uppgifter, eftersom vi är för "gamla" för att vara med i detta projekt, skapad av Kommunfullmäktige själv i Arboga. [Henrik jobbar på ungdomskontakten och inte jag om ni undrade. hahaha!]
Men vi fortsätter med frågan, hur många var närvarande?
Spionen hade inte räknat med så många frånvarande den dagen eftersom enligt Henrik är det 23 som anmält intresse för Ungdomsfullmäktige men i detta möte var det bara 10 ungdomar + ungdomsambassaden som var närvarande. 2 st hade ringt innan och sade att de inte kunde komma, vad bra, men resten då?
Detta är inte första gången. När vi anordnade Ungdomsmässan den 16 juni 2008 var det samma sak där. UNGDOMARNA VAR INTE DÄR!! [Bara några få ungdomar visade intresset men det var ju knappt så många som kom...] Så om man får svära:
Var i ******* var ni någonstans?! Vi anordnade detta FÖR ERAN SKULL och Arbogas framtid men jag tycker alltså att ungdomarna själva förstör för Arboga. Även om de säger: "Det händer inte så mycket i Arboga, vi vill ha kul" eller något liknande. Jaha, men kom då till våra framtida projekt, mässor och annat trevligt för Arboga för att vad jag hört är att även Arboga Karnevalen hotas nu med nedläggning och det låter ju inte trevligt det där eller hur?
Visserligen har jag bilder i bilddagboken i arkivet 16 juni 2008 så kolla där. Jag vet att det inte är många bilder men till och med Vasagymnasiet med rektor Per Gamalielsson i spetsen, var där och informerade.

Men vi fortsätter med mötet från igår.
Fortfarande var intresset lågt från de flesta håll, att välja styrelse och Henrik informerade ungdomarna hela tiden om vad ungdomsfullmäktige egentligen innebar. Martin var som vanligt där också och informerade och berättade även vad ordföranden gör osv.
Det tog en viss tid att välja en ordförande och det visade sig bara vara en [Martin valdes som andra val] som var intresserad vilket var bra men när han sa: "Helst inte men om ingen annan vill så. " Då tänkte jag i huvudet, men varför?????
Varför är intresset så LÅGT?!?!?!? Kan någon ungdom svara mig på denna fantastiska fråga?! VARFÖR??????

Jag hade tagit över posten som ordförande om jag var lite yngre i ålder men tusan också att jag är en 89:a som dessutom är förstfödd i min familj och jag hatar det...

Jag har alltid gillat detta med att arbeta med ungdomarna och barn. Det är alltid trevligt att kunna få prata med en individ med så många planer, idéer och "konstverk" och jag minns dagarna jag jobbade i Brattbergsskolan och var "fritidsledare" där var det en liten kille som pratade om matematik, i en sådan ung ålder! Det var mycket trevligt och jag hoppas kunna åter få träffa dem igen någongång, om de minns mig...

Nog om ungdomarna och ungdomsfullmäktige i Arboga. Detta blev återigen en LÅNG topic och som jag tidigare sagt gillar inte ungdomar att läsa långa arkiv av topics men efter händelsen från igår så struntar jag i det fullständigt nu. ^^
Lite elakt kanske? Men svara mig på frågan som jag tidigare ställt då.

Jodå, det är fortfarande december, 3 idag och jag hoppas på några aktiviteter idag.
Jodå, nu på morgonen så är det utbildning för intresserade ungdomar som handlar om ung liv och hälsa. Jag kanske kommer dit men detta är en aktivitet för ungdomar och inte för en "vuxen" person som jag...
Utbildningen startar klockan 9.00 idag @ brandsta café så kom dit!

[Offtopic]
Jag hatade verkligen kursen "Litteratur och litteraturvetenskap". Sånt struntprat fick bara vi som läste inriktningen kultur på samhällsvetenskapliga linjen. Och jag har tidigare sagt att jag inte var nöjd med detta val men vad ska man göra när även här var intresset lågt att läsa språk som inriktning, fast vi var över 30 st.
Hursomhelst var denna kurs en av de TRÅKIGASTE jag någonsin läst och lärde jag mig någonting utav detta?
Jag lärde mig en sak: Att inte läsa någonting skrivet från Wikipedia och inget mer!
När vi hade redovisning en dag, vi samlade oss alla i en liten ring och samtalade om olika texter vi läst ut om. Denna text var kanske en hel sida och meningen med denna lilla redovisning var att få ut så mycket information som man kan utifrån texten. Med andra ord, läsa texten, förstå texten och sammanfatta texten. Min text var bara en hel sida så min uppfattning var att snacka så mycket struntprat om den i en halvtimme.
Det var visserligen två stycken som fick VG i slutbetyg och en av dem var jag. Resten fick sina MVG:n och jag förstår inte hur det gick till...
Var det på grund av min konstiga uppfattning av varenda text eller min flummiga attityd som jag alltid haft?
Nej ibland förstår jag inte detta. Jag tänker på detta i pricip, varje dag...

Ha en fortsatt trevlig dag.
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0