Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

December 2008

Vi välkomnar årets december-månad som jag hoppas, att det kommer lite snö i all fall för att få den perfekta julstämningen.
Jag hoppas att jag hittar på något kul att få göra i december för att vad jag har just nu i skallen är bara negativa saker...

Denna helg som gick var det adventsfirande, en lokal fest på puben och en massa tjafs i familjen... Så har jag upplevt det denna vecka; mycket prat, diskussioner och en hel del bråk...
Och jag mådde verkligen väldigt dåligt i onsdags faktiskt.. Så mycket man fick reda på, så mycket negativa saker som kommer att hända och så mycket tjafs om saker...
Jag måste även påpeka att vi människor, vi är USLA på att SAMARBETA! Åtminstone är det så i min "fackade" familj...

Jag fick höra någonting som fick mig att tänka igenom en hel process; Planeringen att resa till El Salvador PERMANENT inom en snar framtid... [detta är ju ej bestämt men tänk om...] Och genast när jag hörde detta tänkte jag; nej... Så många svordomar, har jag nog aldrig skrikit i hela mitt liv förut... Och jag skriver inga svordomar i en vardaglig text för det anses vara kränkande, vilket jag håller fullständigt med om.
Att lämna Sverige, att lämna det som man lärt sig här och börja om ett liv i ett fattigt land som i El Salvador som fortfarande styrs av en korrupt regering och man har dessutom upplevt en hemsk semester där, vill man verkligen börja om från början där? Inte jag i alla fall...
Mina föräldrar har ju erfarenhet eftersom de kommer ju från El Salvador, men jag och mina syskon har ju inte det eftersom jag växte upp i Sverige och mina två syskon är födda i Sverige...
Oh just det, jag föddes i El Salvador, men som sagt, jag är uppväxt i Sverige vilket var en ENORM TUR! Och jag tackar GUD för att jag får leva i Sverige, jag tackar GUD för att jag, mamma och pappa ÖVERLEVDE den traumatiska bomb-incidenten i krigets-El Salvador [1989]...
Jag berättar mer om den händelsen lite senare...

Ugh, långt inlägg det här blev nu...
Och att skapa såna här långa inlägg lockar ju inga fler ungdomar till det eftersom de avskyr långa och formellt skrivna texter... Så jag tror jag avbryter projektet med en "ungdomsblogg".
Javisst, ni har ju åsikter så ni kan ju protestera eller helt enkelt vara med i förslaget.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0