Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Oroligheternas "Mierda"

Hej, detta är Eddie igen som undersöker [som vanligt] denna års decembermånad. Och som jag tidigare nämt ber jag så mycket om ursäkt för de fredagspub-ar som jag missat. Jag har missat två och det ska inte ske igen!
Jag kanske inte var tydlig till varför jag missade fredagspuben men jag ska försöka vara tydligare nu.
Varför var jag inte tydlig? Det är enkelt, jag var väldigt orolig samtidigt som jag var förbannad över varför alla mina planer ska jämt gå fel...
Det är helt enkelt så att oroligheterna över HUR jag ska klara av december 2008 jämt och ständigt samlas i mina tankar hela tiden.
Jag har sagt det förr, det kommer en ny person till familjen och det betyder att min ekonomi rasar. Jag önska jag jobbade så att jag får en inkomst så att jag kan åtminstone köpa en liten julklapp till det men som man säger på engelska: "I am  unable to do that..."

Vi fortsätter med undersökningen...
Denna lördag är det Luciafirande på de flesta håll i världen, inte minst här i Sverige och lilla staden Arboga.
Jag vet inte vad det finns för aktiviteter för unga och vuxna i Arboga men ni har nog allt planerat detta i förväg eller hur?
Inte jag, jag är inte ens redo att fira Lucia pga dessa oroligheter... Oroligheterna är först på listan i mina tankar.
Jag fick en fråga här för inte så många dagar sedan om vad jag önskade mig i julklapp... Och, för att vara ärlig, jag hade ingen aning... Jag tänkte igenom en hel del och till slut blev det en bärbar dator... Varför? Jo, jag har massor med olika sorters möten och jag behöver skriva ned allting som sägs under dessa möten och en bärbar dator vore helt perfekt i julklapp... Men jag vet nog att jag får vänta med en bärbar dator... Usch...
Jag blir faktiskt ledsen när jag säger detta men det är ju "ffs" sant...
!!
Samtidigt som det är lucia denna lördag som kommer så kommer den person som jag sagt hela tiden om, som ska komma. Precis, denna lördag kommer alltså denna person, permanent, till Sverige, till Arboga och till vår familj. Välkommen säger jag, varför kunde inte du komma tidigare innan ekonomin skulle rasa för?? Usch vad jag kan kalla detta för oroligheternas "mierda"!!*
Men det kanske finns hopp! KANSKE säger jag.. Men jag hoppas på hopp så snart som möjligt... Annars blir det katastrof!

[Offtopic]
Detta hade inte hänt mig mina kära läsare, om inte mina föräldrar gjorde slut! Tusan att de gjorde slut när vår familj var så lycklig. Vi firade mammas födelsedag och det blev succé [2005]   Walter kom till Sverige [2006] El Salvadorresan [2006]
Men så tar det slut på början av år 2007, när vi fortfarande var i El Salvador, fick pappa ett telefonsamtal från Sverige där mor min skrek i telefonen att det är slut...
Då kom vi alltså hem till Sverige med sorgen och klumpen i halsen. Vad kommer att hända med oss i framtiden?
Än så länge, som jag brukar säga, vi lever! Och det kommer att gå bra hoppas jag. Men det ser ju mörkt ut... Väldigt mörkt...

Vi fortsätter undersökningen...
För att vara ärlig så har jag aldrig firat "ett äkta" luciafriande. Och jag har aldrig gillat julbord... Janssons frestelse [om det stavas så] är inte gott, prinskorvarna som är... inte goda heller. Och all annan sorts okänd produkt som "sill" har jag aldrig gillat heller. Det enda som alltid varit attraktiv för julborden är köttbullarna med potatisen men tyvärr blir det ingen god blandning eftersom gräddsås aldrig serveras under ett julbord. Men hade det gjort det hade jag definitivt ätit en del utav maten.
[Men jag gillar när någon frågar mig: "Har du ätit julbord iår?" Och då svarar jag: "Nej, men bara maten."]
hahahahahhahahaah!!  xD


[Offtopic]
*Ordet "Mierda" är spanska och det betyder "Fan" som är ett svärord på svenska.

Ni vet väl alla vad ordet "Pendejo" betyder? Inte? "Pendejo" är spanska och det betyder "Idiot" men det kan betyda en rad massa andra saker och såklart beskriver alla ord om "Pendejo" väldigt negativt...
Så jag ber er som skriver en massa meddelanden till mig om att undvika att skriva ordet "Pendejo" till mig för det använder man inte i en vardaglig text. Inte ens i ett meddelande... Och jag anser mig inte som en "Pendejo" absolut inte...

Mer information angående konstiga ord som jag ibland uttrycker mig i en konversation live, så titta in i min bilddagbok i sektorn: "The book of Knowledge"

Ha det så bra annars!
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0