Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

En mörk jul?

Tjenare, detta är Eddie igen.
Det är otroligt men vi börjar närma oss december-månaden. Och snön har smält av en mycket grym ökning utav plusgrader, enligt min termometer. Men det kan ju ha varit utav andra orsaker också...

Jag ser att man har dekorerat alla fönster med ljusstakar och stjärnor och den första granen har jag sett faktiskt och det är ju tecken på att det är snart jul och advent och det är ju riktigt mysigt...
Men tyvärr har alla mina jul varit, som jag tidigare nämnt, mycket dåliga att jag helst vill glömma bort dem.
Och denna jul kommer nog vara en av de sämsta jul jag kommer att fira och det ser jag inte fram emot...
Men varför undrar ni?
Till viss del är det ekonomin som står i centrum för det dåliga. Kris är vad jag kallar det.
Och jag försöker desperat finna ett sätt att få ett slut på all detta elände med ekonomin men för varje gång jag försöker kommer ständigt nya problem som man måste försöka lösa.
Och nu börjar det bli strider i familjen, javisst. Och jag börjar sakta men säkert bilda ett hat mot min förälder som ständigt tjatar om hur jag klarar av mina dagar just nu.
Precis, jag bor kvar hos min ene förälder och den andre har ju som sagt förvunnit och skaffat sig ett bättre liv, hoppas jag.
Hursomhelst försöker jag hitta något sätt att få en extra inkomst.
Men nu kommer det värsta, en ny familjemedlem från mitt hemland El Salvador, kommer att bo hos oss om antagligen 1 ½ vecka och det leder ju att min ekonomi förvärras. Vi blir alltså från 4 - 5.
Det hade varit suverän om inte mina föräldrar hade gått skilda vägar för då hade kanske vår ekonomi varit mycket bättre. Men nu är det så att denne person kan absolut ingen svenska alls. Vi måste lära henne och hon måste alltså BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN. Från ett liv som lärare för lågstadiet [i El Salvador] till en partner i Sverige.
Jag har som sagt, INGENTING emot detta men det förvärrar min ekonomi och det andra värsta är att hon kommer precis innan jul...
Förra julen hade vi ingen ekonomikris, men det är nu som man har det. Det är helt otroligt...

Annat som orsakar det dåliga med julen är självklart ENSAMHETEN.
Inte en enda kotte ute och absolut inget kul att göra, inget att fira, inga presenter, bortkastad tid med Beatboxandet, och geografin på skolan. ---> Ett minne från början av 2007...

[Offtopic]
Usch vad jag hatade geografin... Det var ingen geografi jag lärde mig, det var snarare politik som diskuterades och sades på alla de så kallade "möten" som nu kallas för lektioner, som jag hade. Visserligen var det intressanta saker som de hade att säga men att försöka diskutera med klassen, som dessutom har professionella elever i, var helt omöjligt att göra.
Det var därför jag döpte om mig vid alla de möten vi hade på geografin med alter egot: "Smokey LaRue" där jag hade uppgiften att vara bonder i Sverige. Efter det att man hade mat-problem i det påhittade landet [som jag nu glömt bort vad den hette] Det påhittade landet hade som sagt en kris som behövdes snabbt lösas och för det hade man olika sorters yrken/personer; till exempel: Bönderna, Politiker, En student etc...
Meningen med "SmokeyLaRue" var att försöka skapa en allians med chefen som jag var ovän med, [låtsaschefen förståss] och försöka lösa problemen i det påhittade landet. Men vi kom aldrig på en lösning på problemet tills någon sade, "OKEJ DET ÄR DAGS ATT SLUTA".
Och det var naturligtvis också därför som jag fick i slutbetyg för geografin; ett simpelt G som står för godkänt.
Naturligtvis var jag mycket glad och lättad att jag klarade av kursen men vad jag hade lärt mig var helt enkelt absurt och helt ointressanta saker...
Vissa saker såsom Naturtillgångar och resurser, var intressanta men att försöka lösa en konflikt, var inte min "grej".
Och att försöka lära sig att tolka kartan och känna igen några utav Arbogas läskigaste skogar och att lära sig hur en kompass funkar, var inte roligt, helt ointressant och helt onödigt enligt min syn... Är det geografi?
Mötena var helt enkelt en lek, bara så ni vet.

Intressant va?
Jag fortsätter sen.
Jag hoppas ni andra får en bra jul, önskar:
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0