Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [14 nov]

Hej.
Det är fortfarande november och fortfarande ingen snö. Jo, jag väntar faktiskt på snön, men jag vet att för många blir snön en plåga.
Det är fredag också, naturligtvis, och då är det ju Fredagspub, med Eddieman! :D:D

En mycket lugn vecka enligt min aspekt, för er andra vet jag ju inte hur det gått men i alla fall, det är fredag vilket betyder att det är helg också som väntar folket och mig.
Jag vet absolut ingenting om helgens aktiviteter i Arboga, men vad jag vet är att jag sticker imorgon till Stockholm för att diskutera några viktiga "topics". Så jag vet inte när jag är tillbaka i kära Arboga.. Kanske sent under lördagen... Ahh vi får se, det ska bli spännande och intressant.

En annan intressant sak... Brukar ni få mail från kommunalchefer eller politiker? Jag fick ett under onsdagen av Olle Ytterberg som är Kommunstyrelsens ordförande i Arboga som ville ha ett möte angående ufm och ssu-föreningen.
Det ska bli intressant vad vi får reda på därborta.

Vi vill också passa på att gratulera "Eek" som fyllde år den 8 november. Grattis i efterskott-man! Några fler födelsedagar jag missat? Tveka inte att kommentera det då. Jag har ju ingen aning annars... x(

Övrigt - Jag råkade lyssna på en konversation där det diskuterades om El Salvador, rötterna där och "hemliga" planer och fick samtidigt chockbeskedet: Om ca en månad kommer personen tillbaka för evigt.
Det betyder att vi blir åter fem i familjen och det är en vuxen som kommer hit till Sverige, en kvinna. Hon har varit på besök i Sverige ett antal gånger och hon har tillochmed Gift sig i Sverige med pappa. Och nu är planerna redo, hon kommer till Sverige...
Allmänt, tycker jag är väldigt kul att hon äntligen slipper resa tillbaka till El Salvador igen för att diskutera om uppehållstillstånd. Nu stannar hon kvar här med pappa och det är väl positivt...
Nu det negativa, eftersom jag har inget jobb och inväntar utbildning på kulturentrepenörsutbildningen i Västerås, måste jag alltså söka ett jobb för att jag ska kunna klara av försörjningen... Jesus... Visst, ibland har man sina planer, men sen imorgon så sprängs dem i luften och syns inte mer...
Geez... Som man brukar säga; allt har en lösning... Men nu blir det alldeles för tungt... Ahh, det blir en kris, för mig alltså... Än så länge har jag tid att fundera men jag måste samtidigt AGERA fort...
Hoppas jag hittar på en lösning snart...

Övrigt - Jag tittade igenom lite i min bilddagbok och upptäckte till min förvåning att Fredagspub startades den 11 januari 2008.

Jag har faktiskt inte mycket att skriva just nu i mina tankar.. Det är speciellt med tanke på att denna fredagspub inte hade ett tema att diskutera om.
Har ni förslag så tveka inte att kommentera då.
Men fler speciella inlägg kommer så småningom...
Men vi syns, ha det så bra allihopa, trevlig helg och var försiktiga!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0