Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [7 nov]

Det är ytterliggare en fredag och då är det ju FREDAGSPUB med Eddieman! :D:D
Tjenare, det är novembermånad nu, och dimman har gjort debut på Arbogas gator och vägar dessa dagar vilket har lett till att mina promenadturer har varit få...

Det har hänt fantastiskt mycket under den här veckan. Som sagt, november har kommit och jag väntar bara för att det ska snöa och måla våra vägar, skogar och allt till vitt. Älskar vintern, jag har så goda minnen med snö i tankarna just nu och den varma chockladen som man kan dricka till sig en vacker dag ute i snön... Ahhh, så goda minnen.

Dagens tema är: Beatbox, del två...
Vi fortsätter med nedläggandet av Beatboxandet eftersom många ansåg att det var oklart så jag ska försöka skissa upp det hela lite... Men vi börjar med... Starten, hur det kom sig att jag beatboxa, hur det gick senare...

Det är år 2004... En dag i september hittar min bror, coola filmer om en man som kunde göra häftiga ljud med munnen och det lät som ett trumset för att vara ärlig. Min bror lärde sig detta direkt och försökte få mig att  ”beatboxa”. Och jag började beatboxa, eller jag försökte i alla fall.Brorsan  var först på att få uppmärksamhet genom sitt beatboxande och fick faktiskt bra publik genom att göra beatbox tekniken: Water Technique. Det tog tid för mig att beatboxa själv, jag hade problem då med andningen tills jag kunde komma på ett avancerat sätt att andas in luft med, samtidigt som jag beatboxade.
När ALB skulle göra debut på Arboga Karnevalen 2005 så blev vi automatiskt inbjudna.Och så var det dags, klockan blev 16:00, en rekordstor publik samlades vid Arbogas park – scen. ALB gjorde intrång med deras låt: orättvisa, och dem fick bra många applåder av folket. Sedan var det vår tur, jag och min bror stod vid scenen. Vi presenterade oss och började beatboxa och vi fick folket att ”gapa”. Det felaktiga vi gjorde var att vi inte hade planerat på hur vi skulle beatboxa. Så när jag beatboxade så beatboxade min bror samtidigt. Men vi fick ganska bra uppmärksamhet och bra massa applåder av folket och det var vår scendebut som beatboxare. Senare i juli samma år beatboxade vi för salvadoranerna som befann sig i Arboga Kulturdagen i Medborgarhuset. Stor succé där också, och det var där vi var redo, vi visste vad vi skulle göra, vad vi gjorde och blev intervjuade av en lokaltidning.
Däremot 2006 års karneval i Arboga blev det inte ett sån rekord publik som 2005. Vi fick en mycket dålig tid och publiken var för det mesta hemma eller gjorde något annat just en fredag. Däremot våra andra artister som ALB gjorde scenintrång med deras rapplåtar och fick enorm publik, och det var nästa dag, en lördag alltså.

Senare år 2007...
Vid kulturdagen för Salvadoranerna i Arboga, var jag den ende som beatboxade, själv, solo. Varför? Jo, för min envise bror ville inte vara med den dagen och stannade hemma den dagen och det gick fruktansvärt dåligt, jag fick vänta ganska länge tills jag fick beatboxa. Och det gick enormt dåligt. Varför? Jag behövde support! Jag klarade inte det själv, jag hade alltid min bror som hjälpte till när jag behövde dricka vatten under en liten paus alla beatboxare gör, men när jag försökte ta en liten paus förväntade jag mig applåder men fick inte en enda! Då insåg jag att jag skulle sluta med beatboxandet offentligt, och istället satsa det i hemlighet eller privat. Men det slutade inte än, jag var fortfarande envis om att få kunna beatboxa vid latinofesten som hade ägt rum i folkets park i Arboga samma år, jag beatboxade solo genom att härma Matisyahu’s beatboxande. Jag presenterade mig, först på spanska men sedan på engelska. Men publiken var inte så entusiastiska. Publiken ville inte höra beatbox mer från mig och de nickade nej till mig när jag sa om dem ville höra mer. No! Hörde jag, från flera av publiken. Då insåg jag att det är slut med beatboxandet offentligt. Det var därför jag avbröt beatboxandet och höll ett avstånd från Arbogakarnevalen 2007.
Man kan faktiskt inse här att min bror, Alexander, förstört min "beatboxkarriär". Det har jag faktiskt inte tänkt på men nu när jag ser och läser det här, mitt i denna text så ser jag ju det... Jag är så besviken...
Jag behövde alltså en ersättare med beatboxandet, eftersom jag och min bror kunde detta med beatbox, var vi ju dem enda.
Jag kunde ha fått support från någon av bandmedlemmarna från ALB (Som jag vet inte heter så längre) men det enda de gjorde var att ignorera mina förfrågningar...
Därför, mina kära vänner, som jag slutade att beatboxa OFFENTLIGT, men fortsätter gärna med beatboxandet, i smyg!

Det är fredag idag och det betyder att Ungdomsfullmäktige har en utbildningsdag idag ute vid Hjälmare Docka. Det ska bli spännade eller hur?
Men vi syns igen nästa vecka, ha det så bra amigos!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0