Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Det är något som är fel, känns det som :/

Tjenare, Eddie här.
Mycket har hänt sedan inlägget i fredags, alltså Fredagspub med Eddieman. Och det är ju bara tisdag idag för att börja med.

Just det, det är fortfarande oktober, 14 och imorgon är det den sista dagen för sådana som ska välja högskola eller universitet utbildningar för vårterminen. Utbildningar ja, för sådana som siktar högre, rekommenderat faktiskt men det var inte det som jag ville diskutera om.

I lördags, efter fredagen, före söndagen, så stack jag tillsammans med en av medlemmarna i ABF [Arbetarnas Bildningsförbund] Rodirgo Melara som dessutom sitter med El Salvador - Sverige föreningen i Sverige, stack till Västerås för att hålla ett möte om Valet nästa år i El Salvador som kommer att hållas i Januari för parlamentvalet och i april [?] för presidentvalet. Jag trodde, enligt Rodrigo, att några svenska medlemmar skulle komma också och det hade varit väldigt bra, men tyvärr kom det chockande beskedet att två av medlemmarna inte kunde komma. Varför det? Jo, en hade råkat ut för en olycka och kunde inte komma och Ragnar Sutter so är projektledare KUNDE INTE komma. Upptagen med sina saker. Det betydde att bara salvadoranska medlemmar var där och det betydde också att spanska var språket som man skulle prata och kommunicera med. Visst, jag är spansktalande också och förstår precis vad de snackar om men när det gäller slangorden som kommer från El Salvador, kan jag ju tyvärr inte begripa men jag försökte att hänga med och jag tackar Rodrigo för översättningen. Vilken otur att de svenska medlemmarna inte kunde komma, då kunde vi snacka om business men TUSAN att de inte var där och nästa planerade möte kommer att vara vid slutet av november... Men hur kunde jag gå på sådana här möten? Jag ska berätta för er... Det är nämligen så att jag är vice ordförande för ungdomssfullmäktige i Arboga, eller ja, inte nu längre kanske på grund av det nya valet av medlemmar som hölls i september, hur gick det förresten? Vet någon om det? Jag behöver lite information om det. Hur som helst!... Rodrigo Melara kontaktade mig i augusti och såg att jag var intresserad av ungdomsfrågor och då tyckte han att jag borde satsa på ungdomarna i El Salvador också. Visst, varför inte? El Salvador är helt och hållet inte detsamma som Sverige, neeheeej, absolut inte. El Salvador saknar mycket och kommer att sakna om de inte byter regering snart, så vi får se hur det går i valet nästa år... Och det är så som det gick till och jag kom in i ABF i Arboga, SSU och Socialdemokraterna i Arboga. TREVLIGT och jag menar det verkligen, MYCKET TREVLIGT! Måste tacka Rodrigo Melara för den fina insatsen och alla de andra som gjort detta möjligt tackar. Rapporten över mötet ja, eftersom det var en mycket lång diskution så skrev jag ned det mesta eftersom det var hur jobbigt som helst att vara i samma rum och dela åsikter med samma personer i 7 timmar. Det är inte trevligt nej. Rapporten kan vi ta senare tycker jag men för det mesta är sagt nu i alla fall... Efter mötet förresten, stack jag och Rodirgo till den "Minifestivalen CUBA - Sverige" som ABF-vux in Västerås där Kubaner och svenskar bildat en organisation till minne av Che Guevara och de fem kubanerna som hålls fågna utav misstag av USA. Bilder kommer snart från mötet och minifestivalen i Västerås på bilddagboken.se

Övrigt - Fick ett meddelande från en av mina kontakter nu igen där det stod: "recorded by a hidden camera" och sedan med min email adress på! Personligen tyckte jag att det var dumt men jag checkade sidan och där mötts jag av otur, videon kunde tyvärr inte visas på grund av att mitt "Flash Player" var för gammalt, enligt den sidan men när jag checkade Adobe's hemsida var min version den ursprungliga versionen, så jag fattade inte den sidan som kontakten skickade mig, sedan får jag en varningstext av mitt antivirusprogram där det sår att JAVACOM.exe är en trojansk häst.
-_- TREVLIGT säger jag då, så det betyder att det är en elak sida som kontakten sprider till sina kontakter. USCH! De är själv drabbade med trojanska hästar med andra ord och inte jag. En sådan tur.

Annan övrig information - Helt dött i Arboga idag, var och gick på en promenad och det fanns ingenting i Arboga, helt dötyst vilket var skrämmande. Jag har sagt det mesta men vi syns senare vettja, haré!! BTW, checka bilddagboken min //Eddie
Salvadoraner vid Västerås Folkhögskola
Foto: Eddieman
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0