Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [10 okt]

Det är fredag idag och då är det FREDAGSPUB med Eddieman!

En mycket lugn dag idag, vädret lika grått som vanligt men det är så himla mysigt faktiskt, att få tända ett ljus och sitta där och filosofera om sina drömmar och tankar.
Många personer har fyllt år denna vecka faktiskt och ville passa på att gratulera Linda som fyllde år igår, Grattis i efterskott :).
Och idag fyller Sara år så vi får gratta henne med. Grattis hörru!

Det är fortfarande oktober, otroligt alltså.
Var på besök @ Vasagymnasiet igen och ville kolla läget där, ja då när man var ledig heh. Det mesta är likadant sen jag lämnade stället. Rektor Per är fortfarande lika upptagen och glad med sitt arbete.
Väl där möttes jag av ungdomar som man aldrig sett. En kille kom fram till mig och sade att det var Kungsörare som pluggar på Vasa. Otroligt säger jag då! Skolan flyter på med andra ord tänkte jag.
Killen som kom fram till mig kände igen mig och det som jag höll på med, beatboxandet. Otroligt, jag visste inte vem han var förrän han började presentera sig . Då blev jag förvånad.
Han frågade mig om jag längtade tillbaka till mitt hemland eftersom han såg ju direkt på mig att jag är från ett annat land. Jag svarade definitivt nej eftersom jag besökte mitt hemland i december 2006 och det var ju verkligen ett överlevnadsprov. Varmt som utinihelvete, fuktigt som tusan och befolkningen och trängseln var enorm och den hemska trafiken som får en att inte kunna somna, vem vill då längta tillbaka dit? Och fattigdomen som fortfarande härskar bland bönderna därborta och regeringen som är så korrupt i det landet... Vem vill resa dit?
Just det, det är El Salvador som jag pratar om. Det är ändå val nästa år i januari så vi får hoppas att det blir ett rättvist val och inte valfusk som har pågåtts nu i 10 år om jag inte har fel.
På tal om valet, Rodrigo Melara i Arboga har startat ett projekt tillsammans med projektutbildaren/läraren/ledaren Ragnar Sutter som jobbar på Västerås Folkhögskola, där projektet handlar om att det ska vara rättvist val och de vill att de ska skicka valobservatörer så att allt går som planerat för El Salvadors framtid. Ett gäng från Sverige ska skickas ner till El Salvador för att få i ordning på det hela. Det var väl en sammanfattning och imorgon lördag ska jag tillsammans med Rodrigo Melara och ett annat gäng från Arboga, åka till Västerås för att vara med i denna mässa som kommer att hållas på Västerås Folkhögskola som kommer att handla om El Salvador och annat inför valet i El Salvador.
Det kommer att bli väldigt spännande att få höra deras åsyn och åsikter om det hela.
Och jag hoppas att det kommer att gå bra för framtiden i El Salvador.
Diskussionen om El Salvador kan bli så långt att ingen vill läsa detta inlägg så jag får helt enkelt avbryta snacket och fortsätta med något annat som intresserar er. Vi tar diskussionen om El Salvador, senare.

Övrigt - Lugn och grå fredag. Jag hälsar på er alla. Hej!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0