Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [24 okt]

Det är fredag idag,[nu... lördag] och då är det ju Fredagspub med Eddieman!

Det är fortfarande oktober och den kalla vinden börjar verkligen komma fram nu och det är mörkt nu på kvällarna och nu på söndag är det dags att ställa tillbaka klocktiden...
Tänk vad tiden går fort, brukar de flesta säga men jag däremot, tycker att det gått i ett lugnt tempo och har inte känt av det där "snabba".
Jag måste också säga att denna vecka har varit fantastiskt lugn och väldigt ensamt och tyst... Som om ingen människa syntes till, när jag var på min dagliga promenadtur, men på något vis lyckades jag träffa Jonas ute på vägen och sade att han precis varit på besök på Vasagymnasiet där han även påpekade att det serverades tacos i skolan, och det var ju en överraskning!
Tidigare under veckan bestämde sig Frederico el Primero, för att äta utanför skolan, igen, och ville att jag skulle joina och varför inte? Jag var ju ledig i tisdags och så fruktansvärt hungrig att jag höll på att svimma men vi beslöt oss på att äta på McDonalds....
Det var ett mycket bra tag sen jag åt hamburgare på McDonalds... Säkert ett år nu så det var ju mycket gott och det dämpade hungern... Seriöst...

På onsdagen var det ytterliggare ett möte på ABF,s kontor på Engelbrektsskolan [Engelbrektsskolan lades ned, varför? Fråga mig inte för jag har själv ingen aning varför de stängde ned skolan, antagligen för att det inte fanns kontor för andra "miniföretagare eller projektledare" men det är väl min åsyn om det men jag har ingen aning annars.]
Där teman för den dagen var; Lissabon-föredraget, fortsatt diskussion om Finanskrisen och sedan det ovanligt diskuterande temat om "Seriöst-överdrivet-jobba över" temat som startades av en... salvadoransk person...
Ja, vi är många salvadoranska medlemmar på ABF i Arboga, av en okänd anledning...
Nya medlemmar var det igen och återigen en presentation av varför vi var på ABF gjordes. Två nya salvadoraner, en lettländsk person från Köping och en "expert-på-frågor" man från Köping också - var nya ansikten. Tyvärr var Ulf som jobbade aktivt för Socialdemokrtarena i Arboga förr, inte där, detsamma för ungdomskonsulenten Anna Arvidsson som inte heller kunde närvara. Däremot Eddie från Burundi kunde komma vilket var mycket trevligt.
Varför jag är på ABF är simpelt, för jag vill arbeta med ungdomsfrågor i hela Västmanlands-regionen men teman som diskuteras där handlar tyvärr inte om ungdomsfrågor och jag börjar fundera på att om detta är verkligen den rätta vägen för att: jag har inte träffat Ragnar sutter på snart två månader angående Samhällsentrepenörs-utbildningen och om det fortsätter såhär vet jag inte om jag ska fortsätta plugga på Västerås Folkhögskola nästa år... Vilket problem huh?

Spanska, är det språk som vi talar i Spanien, Latinamerika och Sydamerika och en hel del spansktalande folk finns i USA. Men enligt en salvadoransk person som dessutom är ABF-medlem i Arboga, säger att i Latinamerika talar vi inte spanska... Och när hon sa det blev jag genast kritisk: Vad är det hon säger egentligen?! Enligt henne talade vi slang-castellano och indianspråk...
Okej, visst, vi använder slang men huvudspråket i de flesta länder i Sydamerika och Latinamerika, talar vi faktiskt Spanska... Herregud, annars, hur skulle jag förstå hennes språk och tal när hon själv kommer från El Salvador och talar spanska med salvadoransk slangspråk?
Ibland förstår jag inte på mig sånt folk...

Och torsdagen var det som tidigare sagt, möte för första gången på länge på brandsta. Ungdomsfullmäktige har startat återigen med nya tankar och idéer, nytt folk och veteraner.
Jag som sagt, är "gammal" för sånt arbete men blev befodrad som "Ungdomsambassad" vilket kändes mycket trevligt faktiskt, för ungdomsfullmäktige i Arboga och jag måste verkligen tacka Martin Andersson för det fina arbetet för Ungdomsfullmäktige i Arboga. Och "credits" går till hela ungdomsfullmäktige för utan er, skulle kanske inte Ungdomsfullmäktige kunnat fungera.

Det var väl en sammanfattning av hela veckan som gått. Vi syns igen nästa vecka!
"Ja, det här var väl det bästa inlägget någonsin tycker jag!"
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0