Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Sent eller inte sent?

Hej igen.
Jag satt och funderade på om denna nyskapade blogg, skapades alldeles för sent eller....... Hm, för jag tycker att jag borde skapat denna blogg tidigare eftersom många saker har ju hänt den senaste tiden... Usch, för det första, studenten, det andra, alla fester och sista, överlevnadsprovet och familjekris...
Det låter spännande va?
Jag sammanfattar lite här;

Studenten - ja, inte så konstigt.. Gick ut det förbannade samhällsvetenskapsprogrammet med kultur som inriktning... Och jag är väldigt besviken... Jag valde samhäll i första hand för att läsa inriktningen Språk, där jag kunde utöva och bearbeta mina kunskaper på mina befintliga språk, ajja, spanska eller franska. Engelska vore jävligt nice att kunna arbeta mer över men inget hände på grund av nästan 80% av min klass valde Ekonomi-inriktningen. Det var något speciellt med ekonomi-inriktingen tydligen men hursomhelst...
Så jag fortsatte att vänta tills jag var tvungen att välja någon annan inriktning så jag valde samhällsinriktingen. Där blev det också fiasko eftersom två personer hade valt den inriktningen...
Sist men inte minst, kultur inriktningen som visserligen 5 eller fler personer hade valt... Varför just kultur? Jag vill inte bli en poet eller en filosof men tydligen kultur var det enda som fanns för mig att gå på, eller ekonomi-inriktningen.. Men jag visste ju att klassen skulle vara för stor i ekonomi-inriktningen så jag stannade på kultur.
Jag kunde valt ett annat program men nu när man gått samhäll i tre år, varför "wasta" tiden till ett annat "icke-så-brett" program?
Jag kan inget mer göra än att sitta framför denna skärm och se tillbaka på vad som hänt... Oh vad sur jag blir när jag tänker på detta alltså...

Fester- ja, alla fester ska ju diggas, speciellt när man inte är så van vid att festa. Tack till alla som arrangerar/är med och fixar till med fester osv.

Familjekris- japp, efter studenten ändrar min far attityd och personlighet. Min mor blir... Korrupt... snyft, tyvärr och min syster får verkligen lida eftersom hon inte har ett "riktigt" hem längre...
Allt blev, eller blir ett sålänge helvete.. Jag vet att det kommer att upphöra när jag sticker från Arboga.. Men jag sticker inte nu.. än..

Intressant läsning eller hur? Jag berättar mer sen i denna nyskapade blogg.
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0