Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddie är tillbaka "V2"

Hej och välkomna till min blogg, eller som jag brukar kalla den, för Eddiemans Fredagspub.

Idag är det en mycket varm och solig onsdag och påsk-helgen gick över i en sån fart att jag inte ens hann med men det har ju sina orsaker. Och just det, det är den 14 april idag.

Som ni även märkt till, så har jag varit offline ganska länge och inte varit och uppdaterat så mycket i denna unika blogg och jag har även varit upptagen med andra saker så tyvärr kunde jag inte närvara vid den tidpunkten, och som jag brukar säga, ber jag om förlåtelse om det.

[Lan på Brandsta]
Det var helt enkelt LAN på brandsta hela påsk-helgen och jag tillsammans med 16 andra deltagare var på lanet i hela fyra dagar.
De första två dagarna var ganska bra och alla var allmänt trevliga och det var lugnt när jag var där. Men dag tre var mycket krävande och att sitta i samma stol i 10+ timmar verkade inte bra för kroppen så jag behövde verkligen röra på mig oftast... Jag är inte van vid ett lan, detta var första gången. Alla de andra klarade sig bra att sitta där, kanske 17 timmar i sträck och spela spel helt oavbrutet. Jag var tvungen att röra mig hela tiden, jag orkade faktiskt inte sitta hela tiden.
Och jag var nog den ende i lanet som inte spelade så mycket spel faktiskt. Det jag gjorde för det mesta var att spela och lyssna på musik och kolla på film helt gratis på lagliga vägar.
Innan dag 3 var slut hade jag alltså varit uppe hela dagen och jag kollade klockan och den visade vara 4 på natten och jag hör några utav killarna längst bort att de hade nyss skapat en Cs-Source server och de ville att jag skulle vara med dem eller "joina" som det nu heter, 4 på natten? Visst, jag accepterade deras inbjudan och vi spelade Cs i hela två timmar och efter det var jag så himla hängig att jag var tvungen att ta en tupplur men väcks sedan av konstiga ljud som jag inte vet vart den kom ifrån men jag blev genast pigg igen och orkade vara uppe lite till tills klockan närmade sig nio på morgonen på söndagens sista Lan på brandsta. Då kommer överraskningen, Henrik "Zack" Segelström gör ett besök tillsammans med sin lille son och "lanade" med oss i ett par timmar. Jag var ändå så himla trött att jag somnade igen men väcks snabbt av några "störande" ungdomar som tog en massa bilder på mig som visade hur jag egentligen såg ut när jag var så himla trött och tro mig, det var inte trevliga bilder det nej. Jag såg ju ut som ett monster och jag kände mig som "slajm" så som jg uttrycker det och Thomas, ja han skrattade så det hördes över hela lokalen när jag sa att jag kände mig som "slajm".
Klockan närmade sig 15.00, då hade jag varit snart uppe en hel dag och jag kände mig väldigt nere och till min överraskning kommer transporten tidigt och jag packade ihop mina grejer och datorn och sade adjö till alla för ett trevligt Lan tillsammans och åkte hem. Vi anlände åter hemma klockan 17.00 och då gick jag direkt till min säng och sov bort hela söndagskvällen och vaknade till min förskräckelse klockan 8.00 på måndagsmorgonen. Herregud, jag sov bort ganska mycket tänkte jag men gud va trött jag var måste jag meddela er.
Jag tror inte jag ska vara med på flera Lan, det känns ju så himla onödigt. Man kan ju ändå "lana" med andra hemma. Så detta var nog mitt första och kanske sista Lan, jag är inte säker. Men än så länge säger det så i min hjärna.

Som sagt, jag tyckte det var jobbigt att sitta i samma stol i 4 dagar och det var svårt att hitta en komfortabel stol. Thomas hade en skön soffa som han satt tillsammans med en kille Hampus så som han hette om jag minns rätt. Men det fanns inga andra sköna stolar så jag var tvungen att hämta en extra kudde hemifrån och så kunde jag sitta i ett par extra timmar innan det kändes obehagligt igen. Gahhhhhh. Bättre stolar och fåtöljer ffs...
Nej nog om lanet, så var denna lilla sammanfattning för Lanet och påsk-helgen.

[Feliz Cumpleaños Eddie]
Jag, mamma, Stephania och Alexander firade min födelsedag tillsammans och vi åt en liten tårta som var ju hur god som helst.
Pappa och hans sambo firade min födelsedag två dagar senare vilket ändå kändes dåligt. Jag hade påmint dem flera dagar tidigare men ändå så glömde de bort det, det är ju så sjukt att jag var sur nästan hela dagen...
Hursomhelst är man 20 år nu... Vilket känns som, vanligt eller hur?
Och nej, jag tänker inte göra det nu, absolut inte, det väntar jag med tills min dag kommer eftersom klockan tickar förskräckligt mycket nu... Jesus....
Och btw, jag tackar alla som grattade mig på dessa sociala och interaktiva sidor: Facebook, Netlog, Bilddagboken och Windows Live Messenger.Muchas gracias amigos y amigas. :)

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0