Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

UKM Länsfestivalen 2009

Hej och välkomna till min blogg; Eddiemans Fredagspub.
Och tyvärr är det ingen fredag idag, utan en varm och molnig måndag med nya möjligheter framförsig.

Som ni säkert sett så har jag fyllt min bilddagbok med extra bilder från helgens aktiviteter, mestadels ägde allt rum lördagen den 25 april 2009. Det var en speciell dag med tanke på att det var en festival i Köping som jag med andra Arboga-bor medverkade i.

["Las Picturas"]
 Denna "fras" kan man väl säga, kommer från min käre vän Frederico el Primero och eftersom hans kunskaper i spanska är så unik att jag förstår den till och med, så får titeln heta så. Egentligen är det en slarvig översättning från engelskans "Pictures" som är "bilder" men på spanska så finns inte ordet "Picturas". Spanskans bilder ersätts från originalet "Images" och då blir det "Imagenes"
Jodå, min bilddagbok är öppen för alla, välkommen in och kommentera fritt.

["Beatbox - Return"]
Igår söndag fick jag en överraskning. Min bror sade till mig någonting om att han hade börjat träna sitt beatboxande och där igen är han på G igen. Äntligen har han bestämt sig för att fortsätta sitt beatboxande. Efter mer än 3 års inaktivitet har han äntligen bestämt sig för att "joina" mig igen.
Och det betyder mina kära vänner att jag INTE tänker avbryta mitt beatboxande och mitt beatboxintresse ska med andra ord, fortsätta till jag eller min bror inte längre vill. Det betyder att ni kan strunta i mina gamla bloggposter angående slutet av mitt beatboxintresse. Och varför ville han börja om från början igen? Jo, eftersom jag uppträdde på UKM utan min bror så blev han lite avundsjuk. Därför vill han vara med mig igen och jag lovar, jag med brorsan, yeeeees vilket ös!.

[UKM Länsfestivalen 2009 i Köping]
Den 25 april 2009 var det återigen UKM. För första gången i mitt liv skulle jag uppträda utanför Arboga. Med andra ord, Eddieman goes Köping vilket gick väldigt bra, bättre än planerat faktiskt och jag hade inte så mycket saker med mig mer än mitt papper där det stod i vilken ordning jag skulle framföra beatboxtekniken. Och mikrofonen fick jag naturligtvis låna och sedan  gjorde jag mitt första "soundcheck" vilket gick åt helvete. Jag blev ganska torr i mun efter några minuter av beatboxing och jag tappade bort mig. Så jag försökte återigen på nytt och då gick det bättre. Detta var alltså soundchecket. Inte själva framträdandet.
Jag började mitt framträdande ungefär klockan 17.00.
Då kom Dogge Doggelito fram till mig och frågade mig vad jag skulle vara för sorts "Godis" och då svarade jag "Chocolate" eftersom en av mina beatboxteknik heter faktiskt Chocolate. Och då förstod Dogge att jag var spansktalande och frågade mig om vart i Latinamerika jag kom ifrån och då svarade jag naturligtvis El Salvador. Direkt kommer han och säger; "Ahha, Salvatrucha". Jag började gapskratta när han sa det. Sedan var det dags för mitt nummer. Dogge presenterade mig för publiken och helt plötsligt stod jag där, bland folket som hade kommit dit. Det var mycket folk med andra ord. Då presenterade jag mig och vad jag skulle göra och började mitt nummer.
Efter 4 minuter av beatbox så blev jag fruktansvärt törstig så jag var tvungen att dricka något mitt under spelningen men inget negativt hände eftersom alla började genast applådera och jubla. Dogge skrek i bakgrunden att de skulle fortsätta. Och jag började beatboxa igen för mitt nummer var ju inte slut.
Efter ytterliggare 5 minuter av beatbox så var det äntligen över, nervositeten var över och publiken bara jublade. Det var med andra ord, en av mina bästa spelningar på 2 år vilket var SUCCÉ!!
Doggelito kom fram till mig igen och han diggade det jag nyss hade gjort och sa även att jag fick publiken att jubla. "Chevre" sa han hela tiden och enligt vissa uppgifter var mitt nummer det enda som han diggade riktigt mycket. Och det kan jag tro på med tanke på hur mycket han "dansade" i bakgrunden när jag beatboxade.
"Bra Jobbat, mannen" var hans sista ord innan jag for iväg för att vila ut mig.

Under UKM fanns det Workshops, precis som när jag var på Urix-festivalen, så delade man in oss artister i grupper. Jag hamnade i grupp 2 fast de flyttade mig senare till grupp 1. Men hursomhelst så fick vi utöva Yoga. Och gud, det var inte trevligt med tanke på att den madrass man fick var oerhört liten och sedan hade man ju jeans på sig vilket gjorde att man inte var så himla vig heller. Och jag passar inte in i Yogan heller. Men jag gjorde det i alla fall.
Efter Yoga-passet var det "Skratt-Yoga" på listan och då kom det fram en Skrattinstruktör och presenterade oss vad vi skulle göra. Och du, ALDRIG i hela mitt LIV har jag skrattat så mycket. Det var helt enkelt olika "Skrattövningar" som man gjorde och efter Skrattyogan var det lunch. Jag fick nya vänner för livet. Dels för att de också hade humöret på topp och dels för att de gillade mitt nummer. Och efter passet skrattade jag åt precis allt som de gjorde. Helt sjukt...

Jadu, UKM var helt fantastiskt. Allt gick som planerat, fast bättre. Mycket mycket bättre och jag tackar alla som var där som gillade mitt nummer. Tack så fantastiskt mycket!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Simon Adehill

Hallojj! Finns det ingenstans du kan ladda upp några av dina låtar så man kan lyssna på dig? Vore väldigt kul att höra!



Kim hälsar :)

2009-05-06 @ 11:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0