Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"Vi får helt enkelt vänta"

Hej och välkomna till min blogg.
Idag är det en fredag men det är fortfarande varmt och det är det viktigaste för vi vet redan, att vintern är död nu, för tillfället innan november 2009 kommer men det är länge kvar till det.

Det har varit en massa snack om framtiden och olika planer dessa unika dagar.
Och tiden tickar mot slutet av april vilket känns mycket skrämmande eftersom mycket händer i min familj just nu.
Den 17 april är det idag och jag vet att en speciell person fyller år imorgon och med det säger jag grattis till Anton!
Hur jag minns detta? Hahaha, enkelt jag firade min födelsedag tio dagar innan honom.

[La Familia]

Senare idag får ni veta om "en viss person" som bor hemma hos oss som beter sig som en spion, bandspelare och en kamera , allt i ett - person som skapar "sociala" problem med oss och kanske sprider en massa negativa saker om oss. Jag vet inte men det känns så faktiskt eftersom hon kommer från, mitt hemland. Jag säger inte att alla som är från det landet beter sig som just henne, men alla som jag sett och känt igen i en månad när jag var på semester i El Salvador år 2006, beter sig exakt likadant som denna kvinna men hursomhelst får ni veta mer om henne senare idag eller senare bara.
Med andra ord, ja, jag ogillar henne och hennes attityd. Vi pratar inte längre och har knappt någon ögonkontakt och ja, det är helt fel.
Men vad ska man göra?
Nej, noooooooooooog om detta, jag haaaaaaaaataaaaaaaar att snacka om det, gahhhhhhhhh!
Jo precis, Eddieman är förbannad just nu men gahhhhhhhhhhh!
Okej, det har gått för långt.
Jag brukar inte vara så förbannad men men men men men. Men? MEN?
Nej, nog om detta, gud, nu blev det bara för dumt, i min blogg?!

[Allmänt]
Idag är det alltså en fredag. Otroligt nog tickar klockan mot maj redan. Värmen är här och sommaren kommer som ett rus. Helt otroligt men det kändes inte så längesen det var snö och kallt och för att vara mycket ärlig; jag älskar mer vintern är sommaren. Varför? Vintern är så unikt kallt. Sommaren är och kan vara mycket varma, och fuktigt. Speciellt i mitt hemland var luften fuktig och värmen så enorm att man var hela tiden tvungen att leta efter en skugga för att svalka sig. Och hur är det med badet? I El Salvador fanns det gott om badplatser men jag kände mig inte trygg i dessa badplatser så jag badade inte så mycket. Även om det var nödvändigt vissa dagar men det gick inte.

Jag reflekterar mycket till El Salvador resan jag gjorde år 2006 just nu men jag måste eftersom den lilla dagbok som finns på BigEddie's MiniSite, visar alldeles för lite information om resten av resan. Där står det bara enkelt om de dagar som jag kommer ihåg mest utav men den beskriver inte mycket känslor, tankar osv. Och språket? Den är mest "HipHop" aktig i den texten men idag är den inte så "Hiphop" aktig och jag tackar mina lärare på gymnasiet för att de lärt mig det korrekta svenska språket mycket bättre.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0