Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [28 aug]

Godmorgon och välkomna till Eddiemans Fredagspub!

[Svininfluensan]
Idag är det ytterliggare en fredag och denna vecka har absolut, inte hänt så mycket mer än bara sjukdomar och pest som spridit sig, inte minst nu när alla säger att "du kan ha Svininfluensan".
Jag såg på ett reportage igår på tv angående denna svininfuensa-tankar och det visade sig att danskarna inte brydde sig om Svininfluensan.
Frivilliga vaccinationer och så vidare är det i Danmark....
Men varför måste Media skrämma oss så mycket om denna pandemi?
Och vissa uppgifter visar dessutom att Svininfluensan, funnits tidigare. Jag vet inte vilka källor som just det kommer ifrån men undersöker man noga alla video, bloggar och annat främst inom "Youtube" communityn, så varnar de oss från att ta vaccinet.
Jag måste undersöka det där mera eftersom jag läser det även på Facebook, att de varnar oss att inte ta vaccinet. Men min fråga angående just det vaccinet "Tamiflu", har dem godkänt det vaccinet och vad är biverkningarna? Eller finns det biverkningar eller är det vaccinet inte lämpligt för oss?
Men jag kanske återkommer med svaren men inte just nu... Kanske blir det senare när de åtminstone har vaccinerat några...

[Dark Eddie the evil Mastermind]
I onsdags så gjorde "Dark Eddie" sin debut här på min blogg och det var väl en trevlig läsning eller hur? Och eftersom han ställde en fråga angående mitt projektarbete så ska jag försöka svara på det just idag på min Fredagspub...
"Japp, det kan ha varit mitt fel för att jag inte agerade och arbetade med den i tid men hursomhelst vill jag bara säga att jag var klar I TID och att sidorna kunde variera mellan 25 - 30 sidor om Beatboxing.
Och eftersom det var engelska sidor var jag dessutom tvungen att översätta många sidor till svenska och dessutom fanns det INGA böcker om Beatboxing och bibliotekarien på den tiden tjatade förevigt på mig om att söka böcker efter beatboxing men som jag sade till dem, att det var helt omöjligt eftersom de flesta bibliotekarier idag, kan ingenting varken om musik eller beatboxing... Så det var svårt.
Vad läraren egentligen ville var att jag skulle även göra en live-show med beatboxing i spetsen, vilket jag gjorde men dock utanför skoltid och då sänktes betyget, rejält... Varför? Det vet jag fortfarande inte och kanske jag aldrig kommer att få svar på denna enkla fråga men hursomhelst så är det gjort och över... Jag kan inte ändra så mycket på det..."

Dark Eddie är en "elak" kopia av mig helt enkelt och han kommer säkert att avslöja många utav mina hemligheter för er... Och som jag sagt tidigare, jag har inget emot detta eftersom det är mig vi snackar om och dessutom är det min blogg och jag vill ju att läsarna ska få läsa något "speciellt" om mig, därför passar Dark Eddie in i detta.
Dark Eddie kommer att publicera sitt inlägg ikväll så missa inte det.

[Big Eddie Community]
Dark Eddie kritiserade min community. Och han har delvis rätt om det.
Och eftersom alla musikinstrument är hos min bror så kan jag inte skapa så mycket musik som vi gjorde förr. Vad som är intressant är att Alex nu skaffat sig en mixer till våra instrument så nu äntligen funkar Mikrofonen och Synthen.
Jag gav honom hans sista verktyg för synthen igårkväll och idag kan vi skapa musik med hjälp av mixern. Så nu återstår bara, när?.
Det är han som bestämmer det. Inte jag, jag kunde men inte nu längre.

Men Dark Eddie, vill du läsa om "Big Eddie Community" så gör det här! Så kanske du får svar på dina funderingar angående mitt projekt!.
Jodå, ni läsare får absolut läsa mina äldre inlägg, det är just det som är så roligt, att kunna få läsa äldre inlägg som sparas automatiskt här.

[Bilddagboken]
Bilddagboken har ändrat stil och medlemmar.
Stilen på grund av att den är så mycket mer avancerad än vad den var för två år sedan när jag skapade bilddagboken på deras community.
Och medlemmarna på grund av att många medlemmar är unga och åldern varierar, främst är det 14 - 17 åringar som nu invaderat bilddagboken genom att publicera många vågade bilder, främst halvnakna killar och tjejer och jag lovar, jag har tröttnat på det.
Det var kul förr när man kunde publicera sina bilder, dag efter dag och få sina bilder kommenterade av sina egna vänner på sidan. Idag är konceptet fortfarande likadant men nu känns det som att det är en evig "race" i det hela.
Man vill ha så många kommentarer på en enda bild och det lyckas dessa ungdomar få, genom att "spamma" meddelanden på bilden och oftast är det just dessa vågade bilder på ungdomarna, som får flest meddelanden och kommentarer och det är skrämmande. Det är just på detta vis som mobbning på nätet förekommer och det kan ju resultera att man ogillar varandra och i värsta fall leda till hemska konsekvenser. Därför "hatar" jag bilddagboken och är bara inne för att kontrollera, titta på några utav mina vänners bilder och kommentera men inget mer såsom man gjorde det förr.
Dessutom publicerar man bilder utan att tänka på konsekvenserna... Galet blir det...
Och ser man bilderna på startsidan så lovar jag att drygt 80% av bilderna som syns på startsidan, är riktigt hemska.
Varför publicerar man sådana bilder?
Varför?

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0