Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [23 jan]

Godmorgon kära läsare och välkomna till Eddiemans Fredagspub.
Under veckan kunde vi se många förändringar både för Sverige och världen.
Bland annat så fick USA sin 44:e president, Barack Obama. Det är helt otroligt. Det där är vad jag kallar förändring. Jag visste inte att det skulle bli så, men nu är det så, Barack Obama är president för USA nu och jag lovar att han kommer att vara en bra president och leda sina arbeten enormt bra. Det ser väl vi fram emot allihopa eller hur?

Jodå, det är ytterliggare en fredag mina kära läsare, helgen är här nu vilket är mycket trevligt. Det var ändå på tiden, för så upptagen i hela veckan har jag nog inte varit på ett tag.

Ett finurligt litet program, som dessutom skapats av svenska designers, finns nu att ladda hem gratis. Totiki Me heter programmet som når alla kontakter man har på olika webbsidor på ett klick som funkar på, bland annat om man har bilddagboken, Facebook, efterfesten - konton, mm. Ett program som jag rekommenderar verkligen om man vill ha koll på alla sina meddelanden som olika kontakter skickar en, prenumerationer via RSS, hantera sidor och nå allt som sägs i ett klick. För mer information om Totiki Me, titta in i deras blogg här .

Mötet igår angående SSU starten i Arboga ställdes in på grund av att det var få personer som kom. Nästa möte kommer att äga rum på Arboga Högskolecentrum den 7 februari klockan 13.00 - 16.00. Så vi får hoppas på att många kommer då eftersom det är flera som skulle hålla sina möten där, den dagen.

[Offtopic]
En lektion som jag alltid hatade i grundskolan var bildlektionen. För att eventuellt kunna få ett bra betyg i bild i grundskolan, krävdes det att man ritade så snyggt som möjligt. Ritade man streckgubbar, städer i fågelperspektiv, enkla och liknande grafitti-målningar, fick man godkänt i kursen.
Jag hade, seriöst, enorma problem med att rita, jag har aldrig varit den konstnärliga typen och kommer aldrig att rita snygga motiv eller rita överhuvudtaget, så snyggt som de flesta utav mina klasskamrater gjorde.
Och på den tiden hade man också en lärare som intresserade sig enbart på de som kunde rita, eftersom den läraren vi hade, var dessutom den konstnärliga typen som säkert ritat i över 20 år och sträng...
Varje gång jag lämnade in en ritning till bildläraren sprang jag genast därifrån, jag ville inte höra lärarens omdöme över mina bilder. Jag lovar, det är inga snygga bilder men vad ska man göra när man inte kan rita så bra?
Visst, man blev godkänd i kursen, men det var definitivt svårt att få G i betyg, på den tiden. Jag vet inte hur det är nu men på min tid var det extremt svårt, för den som inte ritade bra alls...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0