Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"Big Eddie"

Detta är ett utdrag ur Fredagspub (Special) som skapades den 13 december 2008
Detta inlägg har inget med EDDIEMANS FREDAGSPUB/INFORMATION att göra.
Detta inlägg handlar om EDDIEMANS Karaktärer


"Big Eddie"

Efter det att "The Death of Eddiemans Beatbox" ägde rum, satsade Big Eddie (jag) på att göra beatbox-karriären i smyg. 2 musikvideos och flera ljudklipp skapades varav en låt blev Big Eddies minihit kan man väl kalla den.
Spike Piledriver 1 och 2 blev resultatet efter 3 långa veckors slit med låten och den låten har sin ursprung.
Ur inlägget från Eddiemans Fredagspub 20 februari 2009
**"Det kan ju ha varit den "avundsjukhet" som jag kände mig den tiden när ALB [denna förkortning står för Arboga Latino Boys] spelade in sin första låt hemma hos oss. Orättvisa hette låten som de producerade med hjälp av ett dataprogram installerat på datorn. Alla killarna blev och gjorde sina röster hörda inklusive min bror utom jag såklart. Och jag förstår fortfarande inte varför jag inte var med på dessa inspelningar. Jag försökte desperat att få vara med men alla på något sätt tyckte att jag inte passade in där. Så jag backade ur mig sakta och säkert och gjorde mina egna inspelningar istället. Den enda låt som jag skapade och försökte att "publicera" var "Spike Piledriver 2" - Låten skapades år 2005. Och varför skapade jag denna låt? Jag försökte få ALB - gänget att lyfta sina blickar vilket inte gick som planerat eftersom de redan fått sin studio på Brandsta Café. Och när jag fick reda på detta avslutade jag mina inspelningar direkt men... Tills min bror köper en splitterny Studiomic. Med en studiomic kunde vi spela in våra röster med en enorm och kraftig ljudkvalitet. Och dataprogram hade de ju installerat på brandsta så vi försökte boka tider och vi hann faktiskt att pröva en hel del instrument som fanns inne i studion. Det var då där som jag mötte för första gången Rickard Lundberg som introducerade sig och hjälpte oss med musiken. Och det tackar jag för verkligen. Vi spelade in, min bror skapade unika Reggaeton [Spansk Reggae] toner och musik [Även kallad för beats] och vi blev faktiskt nöjda och vi funderade även på en musikvideo tills vi upptäcker återigen att ALB fått tillträde av Karnevalsföreningen i Arboga att de får uppträda med en helt nytt Genre som aldrig tidigare skådats i Arboga. Då lade vi ner projektet. Min bror sade då att han "aldrig skulle skapa beats till dem längre" och jag vet inte vad jag skulle säga då när jag fick höra detta. Visst, jag blev förvånad att de blev så kända direkt på det sättet på så kort tid. Men inte nog med det; även ALB tyckte att vi skulle fått en chans att göra något gott för Arboga och vi fick en plats för att visa vad vi kunde och så blev det. I juni 2005 beatboxade vi i Ahllöfsparken i Arboga inför en rekordpublik. Efter det att ALB, Vi och Anti Silence avslutade sade ledaren att han aldrig hört detta under alla år som Karnevalen pågått och på det viset blev det succé. Det var alltså första gången som jag och min bror uppträdde live. Man kan säga att det var vår "scendebut."**

Detta var precis före händelsen att Eddiemans Beatbox event "The Death" ägde rum
Man kan säga att projektet "Big Eddie" pågått sedan jag först beatboxade och startade den idén med Alexander år 2004.
Big Eddie och hela projektet och även denna blogg har ursprungsnamnet till domänen: Big Eddie och det nya projektet som startades nyligen år 2009 var "The Big Eddie Community" som syftar egentligen till att göra reklam för Eddiemans Fredagspub och mitt beatboxande.
Tyvärr är detta fortfarande privat men jag hoppas på att dessa projekt i framtiden får sin roll i själva "spelet".
Vi var nära att göra reklam för vårt eget land El Salvador men eftersom det var farligt där så kunde vi tyvärr inte göra reklam om oss i El Salvador och en av de stora orsakerna till att jag valde att resa till El Salvador var att göra reklam för oss. Sedan kom ju detta med att träffa den stora släkten och jag ångrar ingenting, förutom sjukdomarna och alla de negativa händelser som ägde rum där.

Att namnet "Big Eddie" inte valdes som artistnamn var helt enkelt att det också var långt enligt Alexanders "policy" för Guanaco Productions, ett projekt som han startat.

Idag är Big Eddie både ett stort projekt och en Search Pet för min dator. Nog känner ni igen denna figur eller hur?

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0