Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans tackar Ungdomsfullmäktige i Fredagspub [26 juni]

Hej och välkomna till min blogg.
Idag är det ytterliggare en fredag och Fredagspub är här igen, efter snart 3 veckors semester-vila, så ska det klart bloggas igen genom mina Fredagspub.

[The Death]
Igår var det dock en trist händelse som ägde rum i enheten. En av enhetens viktigaste personer, Göte, hade hittats död. En mycket tragisk händelse för enheten eftersom under hans tre år på enheten, visade sig vara viktig inom Transporten av olika varor och tjänster.
Idag klockan 9.00 hade vi alla som jobbar på enheten, en tyst minut för Göte. En mycket sorglig händelse.
Rest in Peace...
Samtidigt som detta hände läste jag vidare nyheterna, inte minst i Facebook och andra sociala och interaktiva sidor på Internet, att Kungen av Pop Michael Jackson är DÖD!
Han dog, 50 år gammal... Herregud, hur kunde detta ske??
Gud, vilken stor "loss"... Det här är inte kul längre, det är ju hemskt och mycket läskigt...
!!!!! Ibland vet jag inte vad jag ska säga om döden men detta är för mycket... Jag har inga ord för det... Jag är i en stor chock... Igår var det Göte, inatt var det Michael Jackson...
Rest in Peace... Mina tankar går till Göte och hans närmaste och Michael Jackson.

[Veckan]
Tråkiga händelser, verkligen, jag gillar inte det...
Och...
Jag gillar inte heller att denna extrema temperatur, är under mina dagar som jag arbetar på... Det är så himla deprimerande att sitta inne när solen lyser och andra njuter av den, och inte jag... Gahh....
Om det ska vara fint väder, kan det då inte blåsa en liten kall bris runt omkring en? Det vore härligt för mig åtminstone...

Annat omrking denna vecka så har det inte hänt så mycket för mig och i min närhet syns det inte till så mycket mer än just bara min familj och andra bekanta.
Och hatet mot vår nye gäst från El Salvador, växer sig bara större för varje dag som kommer och det är ju naturligtvis inte trevligt det nej.
Och sliten blir man ju på vardagarna att jag inte haft tid till något annat än just att ladda om mina batterier till nästa dag.
Och det är sommar och många som jag känner tänker tyvärr på "enfiestesadas" och en kall öl vid sin sida. Visst, det är en mycket gammal tradition för många i världen men jag gillar inte det längre...
Efter så många nätter händer alltid samma sak; "Me in the lonely way". Och det är inte kul! Jag hatar det faktiskt när jag tvingas att gå ut i mörkret och genast möts av alkoholiserade ungdomar på vägen som skriker mitt namn med sarkastiska miner och gör narr av mitt beatboxande.
Så jag föredrar annat än just vilda fester med alkohol inblandat.
Men det är kul till en början, absolut men det slutar alltid så tyvärr...

[Don't Story View y Car and Ball Out]
Som min bilddagbok avslöjade för en tid sen så har tyvärr ETT helt år gått från det att jag och mina kära kamrater på Ungdomsfullmäktige i Arboga, startade Ungdomsmässan i Arboga den 16 juni 2008. Sedan blev jag hedrad att hjälpa Ungdomsfullmäktige i ytterliggare ett år i styrelsen som ungdomsambassad och det blev ju något av hösten 2008... Men senare blev det mer och mer inaktivt när en ny oengegerad person valdes som ny ordförande för styrelsen men ett annat gäng "helt ointresserade" [ENLIGT MIN ASPEKT] ungdomar.
Såklart trodde jag ju att styrelsen skulle fungera men efter så många dagar, månader och snart ett helt år av inaktivitet så har det ju TYVÄRR inte funkat och samtidigt som det har gått dåligt för Ungdomsfullmäktige så har även en hel del ungdomar hoppat av från styrelsen vilket nu kommer som en chock.
Jag har pratat med den f.d ordförande Martin angående denna situation och han håller med om att det har gått dåligt men han ser förändringar snart eftersom det snart ska väljas nya medlemmar och då hoppas jag verkligen att det kommer många intresserade ungdomar till nya Ungdomsfullmäktige 2009 - 2010.
Att Martin valde att hoppa av ordförande posten var att han ville få ett fungerande ELEVRÅD på VASAGYMNASIET och det har gått EXTREMT BRA och min käre vän Hans Almgren håller fullständigt med och sade även att man inte haft ett sådant organiserat elevråd på snart 10 år (Eller så länge som han minns). Så Martin Andersson som han heter, har verkligen jobbat STENHÅRT med elevrådet på Vasagymnasiet i Arboga och jag hedrar verkligen Martin för hans fina insats och de lyckades även få in mig på studentmiddagen dagar före studenten 2009 och det tackar jag elevrådet med Martin Andersson, i styrelsen för.

Och med det så säger jag även tack för allt.
Tackar alla som jag fick träffa, känna igen och prata med.
Tack för ett lyckat URIX Festival 2008.
Tackar Martin Andersson, Anette Alvin, Henrik "Zack" Segelström, Rickard Lundberg Yvonne Ljungkvist med flera.
Brandsta Café, Ungdomsfullmäktige 2006, 2007 och 2008.
Tackar allt och alla för dessa fina år tillsammans.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Anette Alvin

Fin skriven blogg. Ungdomsfullmällktigen har funkat bra i många år men hade ett tapp 08/09. Det fina arbetet under tidigare år har ni stor förtjänst av.

När jag nu till hösten går ut och värvar nya ska vi slå ett slag för UFM igen. Om det är okej för dig så tar jag kontakt med dig så du kan delta i utbildningen för de nya engagerade ungdomarna. Lycka till med SSU!



Anette

2009-06-27 @ 13:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0